Söndag.

 
Solen håller på leta sig fram, dock verkar molnen dominera... med tanke på vilket snöoväder vi hade hela gårdagen hade det varit trevligt med lite sol - tack! Men man ska väl inte klaga, finns värre saker här i världen. 
 
Egentligen skulle jag inte alls varit hemma i helgen utan istället varit uppe i Piteå tillsammans med Otis uppfödare och två andra tjejer (plus hundarna). Tror ni inte att natten till fredag vaknar jag kl 04 och måste SPRINGA till toan för att spy!! Fy tusan vad obehagligt och äckligt. Blev inte många timmars sömn efter det som ni kan förstå. Vi skulle åka till Piteå vid 13-tiden men det gick ju inte för min del. Så himla synd och tråkigt. Jag hade verkligen sett fram emot att få vara med i ringen på en utställning för första gången. Vi som hade tränat och allt. Nåja, hälsan kan man väl inte rå för alla gånger. Men ändå, vad är oddsen att jag skulle må dåligt precis då? 
 
Jag tror inte jag hade magsjuka för det är inte första gången jag mått såhär. Det kommer lite då och då. Senast var för bara 1-2 månader sedan... även då var det på natten jag fick kliva upp för att spy flera gånger. Jag brukar ha magkatarr i perioder och jag undrar om det kan ha att göra med det? Känns drygt att kolla upp det men när jag var på hälsocentralen sist sa han att jag skulle höra av mig om det inte blev bättre.
 
Mådde piss rent ut sagt i fredags och större delen av igår. Började tack och lov bli bättre på kvällen i alla fall. Kände mig alldeles sjuk. Vit i ansiktet, ingen ork eller energi över huvud taget. Försökte få i mig så mycket vätska/mat jag kunde. Så ja, jag har spenderat min fredag och halva lördag i soffan och sängen. Petter gick givetvis ut med Otis alla gånger i fredags men igår sa jag att jag kunde ta honom. Petter skulle iväg och köra skoter, han kommer hem i eftermiddag. Så jag och Otis hade en mysig gårdag som gick i lugnets tecken. Det var som att han kände på sig att jag inte mådde bra. Mattes lilla skrutt :)
 
Herregud vad jag babblar. Som vanligt då, haha.
Tänker ta det lugnt idag också för ikväll ska jag träna! Blir nog att se någon mysig film. 

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0