Att sakna något.

 
Jag har aldrig spelat fotboll, innebandy eller någon annan lagsport. Det var aldrig min grej även om i princip alla andra i min ålder i alla fall provat på flera sådana sporter. Mamma satte mig i ridskola men det var inte heller något som passade mig. Tyckte mest man fick en massa information hela tiden, jag ville ju rida.. haha. Slalom var något som jag älskade. Så länge jag kan minnas har jag stått i backen varje vinter. Första gången var jag 5 år tror jag.
Några år senare började jag i AKS (Alpina Klubben Skellefteå) där jag spenderade några vintrar. Tyvärr skadade jag mitt ledband och efter det kom jag aldrig riktigt tillbaka. De andra satsade verkligen stenhårt och var upp till fjällen var och varannan helg. Alla har ju inte möjlighet till det men jag var nöjd med att lära mig mer och bli bättre. Men allting gott har ett slut. Det kommer ett vägskäl där man måste välja mellan att sluta och att bli proffs. Tråkigt men sanning. 
 
Åkte efter det bara på fritiden men det var bara härligt. Inga krav. Ingen press. Bara jag och skidorna. Tyvärr vet ni ju min knähistoria som hände för 2 år sedan. Kunde inte åka 2010 eller 2011, så sist jag stod på ett par skidor var vintern 2009 vilket snart är 3 år sedan. 3 år utan ett enda åk! 3 år utan att få sätta på sig mina röda pjäxor. Ta liften till toppen för att sedan susa ner. För det är vad jag gör.. haha. Försöker lära mig att ta ut svängarna, åka lugnt och fridfullt men hjärnan är inställd på att vara först ner i backen. Tekniken jag lärde mig sitter ju kvar (i alla fall 2009) och det är inte som att jag tävlar med någon men jag åker fort naturligt för det är så jag är lärd. Blir mer stressad om jag ska åka "sakta" och titta på naturen, typ. Nä, jag älskar att åka fort men jag svänger ju såklart också, haha. Det är inte som att jag åker störtlott rakt ner.
 
Ska inte tråka ut er, ville bara skriva lite om något som haft så stort plats i mitt liv som jag saknar.
 
Jag har en dröm att denna vinter få komma upp i backen igen. Om mitt knä pallar det återstår att se, men det är en stort anledning till varför jag tränar på gymmet så ofta. Jag måste få mer styrka i benet och musklerna kring knät samt rörligheten. Detta SKA gå.
Om det så är det sista jag gör.

Kommentarer
♥ Marie en Småländsk Dalkulla

Meeeeeeeeeeeen ohh så härligt, vill också ha vinter jag är en vintertjej så det där skulle passa mig perfekt =D

kan tro att det är underbart =D

2012-11-12 @ 18:26:47
URL: http://myflowergirl.blogg.se

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0