Tisdag.



Bild från i lördags då jag var på personalmiddag.

Herregud vad omständigt det ska vara ibland. Nu ska ni få höra!
Pratade med min läkare igår. Förklarade vad som hade hänt och han tyckte jag skulle fara till primärvården. For dit 18.30. Fick träffa en sköterska direkt men sedan gick det tusan i snigelfart. Fick vänta 3 timmar (!!) på att träffa en läkare. Slutade med att hon skickade mig till röntgen. Ringde Petter som fick skjutsa mig ännu en gång, han är allt bra han. Tog ett jäkla tag innan jag fick mig in på sjukhuset. Eftersom klockan var över 22 var alla dörrar stängda men läkaren sa "då går du direkt till röntgen, inte till akuten. Gå till den stora ingången och ring på så kommer dom och hämtar dig". Hittade för tusan ingen ingång som ens hade porttelefon eller något. Så efter ett tags letande fick jag lov att gå via akuten ändå. En snäll sköterska visade mig vägen. 
Väl på röntgen gick det fort, fick komma in direkt men sedan blev det en evig väntan igen. Träffade en sköterska efter röntgen men var bara där 5 minuter innan dom skickade ut mig i väntrummet igen eftersom en kille som hade krossat handen kom in.. såg han inte men när jag sedan satt i väntrummet gick han förbi med en blå/lila/svart hand och blod. Fy tusan!! Nåja.

Efter många om och men fick jag träffa en läkare. Röntgen visade ingen skelettskada i alla fall, vilket jag inte heller hade väntat mig. Så vad som händer nu är att jag ska ringa min läkare för att få en tid inom en vecka. Fast om jag fortfarande inte kan sträcka ut benet skulle jag komma tillbaka till akuten så dom kan hjälpa mig på annat sätt. Det var nog första gången någon tog det på allvar. Förra året i väntan på mina 2 operationer kunde jag inte heller sträcka ut benet helt och hade alltså så i fleeeera månader.. men nu när jag har så några dagar reagerar den läkaren direkt. Skönt att någon tar det på allvar och vill hjälpa en så snabbt som möjligt! Jag menar, kan ju inte alls vara bra att knappt kunna böja eller sträcka på benet!

Efter min andra operation åkte jag ju in till akuten för detta: läs här.
Menar att det kan ju inte vara bra att ha benet i ett läge hur länge som helst. Tänker på alla blodkärl mm.

Kommentarer
♥ Isabelle Teckning&Foto

Vilken fin blogg du har :) Härliga bilder!

2012-03-06 @ 10:50:13
URL: http://ellebasijohansson.blogg.se/
♥ Mamman

Kraaaaaaaaaaaam ar! Mami

2012-03-06 @ 14:46:20
♥ amanda

hoppas verkligen att det kommer gå bra för dig!

2012-03-08 @ 12:45:27
URL: http://amandasaforismer.blogspot.com
♥ Beatrice Jakobsson (foto)

Vacker bild! :)

2012-03-09 @ 16:43:34
URL: http://beattriicee.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0