Everywhere I go.



Myser runt i min pyjamas och tofflorna jag fick av mamma i julklapp. Underbart.

Har haft ont i huvudet sedan några timmar tillbaka. Bara för att jag ansträngt mig så mycket HELA dagen. Ibland finns det som inget stopp på mig heller, även fast jag vet att jag går på tomgång. När man är så slut i knoppen att man knappt får fram rätt ord eller blandar ihop dom, då vet jag att jag borde ta det lugnt. Då är det för mycket. För mycket för att min hjärna ska orka/hinna ta in alla intryck. Varför sätter du dig bara inte ner och chillar? tänker väl många nu. Ja, varför gjorde jag inte det tidigare idag? Svaret lyder såhär: Skulle jag sätta mig sitter jag där ett bra tag. Svårt att förklara något som är så komplicerat fast ändå så enkelt.

Något som glädjer mig mitt i all trötthet är att..
.. det var ett jäkla bra tag sedan jag kände mig såhär trött.
.. det mestadels bara är slut på energi. (Hellre trött i huvudet ibland än att känna ångest, stress osv).

Nämen det skrämmer mig lite när jag blir såhär trött. Så trött att jag inte ens kunde höra vad Petter sa. För er som tror att det bara är att sova, det är inte den tröttheten. Det är utav en annan sort. En trötthet som stänger av hjärnan. Skulle beskriva det som att man sover fast ser allt som händer runtomkring. Petter stod liksom framför mig och sa samma sak 3 gånger. Ta det låååångsamt, sa jag. Fjärde gången försökte jag verkligen anstränga mig. Jag hör ju att han säger något, men jag kan inte ta in orden. Låter säkert märkligt för er som aldrig varit med om det, det är till och med märkligt för mig som är med om sådant var och varannan dag. För det är ju så, jag måste ständigt koncentrera mig extra noga på när någon pratar. Just för att jag har svårt för många intryck samtidigt. Men det vet ni.

En dag som denna är jag glad att jag har en förstående sambo. Någon som säger "sätt dig och ta det lugnt ett tag". Någon som inte blir arg för att behöva säga samma sak 10 gånger. Någon som erbjuder sig att låna sina hörlurar så att jag kan lyssna på musik, utan att jag inte ens har frågat. Någon som vet att lugn & ro, musik och ensamhet är vad jag behöver just nu. Någon som jag inte behöver förklara för. Det mina vänner, det är äkta kärlek.

Kommentarer
♥ Olivia

Min mamma köpte en exakt likadan pyjama till mig i julklapp. :P Våra mammor alltså, haha! <3



Kram på dig!

2012-01-05 @ 19:57:58
URL: http://www.oliviaspudlar.se

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0