I work as often as I want and yet I'm free as a bird.



Denna morgon njuter jag av att bara kunna göra det jag känner för. Inga krav. Inga måsten. Åtminstone inte för tillfället.

Något som glädjer mig är att jag igår fick flera fasta pass på ett utav mina jobb! Känns riktigt bra. För er som inte vet har jag 2 jobb, fast egentligen 3.. beror på hur man ser på saken. Jobbar som personlig assistent hos 2 olika brukare och på ett äldreboende. Hos en av personerna jag jobbar hos fick jag igår veta att i mars har jag 10 fasta pass och i april 11 stycken. Wohooo! Hos den andra brukaren har jag 2 fasta pass per månad plus att det brukar bli ganska många extra pass utöver dom 2 passen. Kanske inte verkar mycket för andra men för mig känns det underbart. Brukar ju mest arbeta extra annars.. dvs. hoppa in vid behov.

Som min kära sambo alltid säger (men som jag inte alltid riktigt tror på) - det löser sig alltid.
Hans envisa tjat har börjat få mig att inse att det är sant. Hur saker och ting än blir så löser det sig. Det kanske inte alltid blir som man hade förväntas sig eller vad man hade hoppats på, men det viktiga är att man tror på att imorgon blir en bättre dag.

Kommentarer
♥ isabel

var gärna med i dagens blogg tävling ! :) om du inte är intresserad så ber jag om ursäkt!

direktlänk: http://isabelolsson.blogg.se/2012/february/vinnaren-av-dagens-blogg-anmal-er-garna-ige.html#comment

2012-02-09 @ 10:57:51
URL: http://isabelolsson.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0