Update!

 
Haha åh. Otis ska alltid se så ledsen och deppig ut på bilden, inte alltid med ofta. På bilden här ovan som jag tog idag ville han leka men matte (jag) ville bara fota vilket han inte tyckte var lika roligt, söting. Speciellt inte när det är han som fotas. ;)
 
Förresten, glömde berätta hur det gått med Otis öra eftersom jag inte uppdaterat något under helgens gång. Vi var hos uppfödaren i torsdags och jag frågade henne vad hon trodde. Hon sa att om det börjat lukta (vilket det gör) borde vi kolla upp det men hon brukar ta kortison på en tops och smörja i örat vilket ofta hjälper. Vi har provat det men verkar likadant. Kommer och går hela tiden. Hon sa att det kan bero på fodret eller pga att det varit regn så hans öra blir fuktigt osv.
På tisdag ska vi röntga Otis så då ska vi passa på att fråga veterinären om hans öra. Vill ju att det ska bli bra.. lillgubben.
 
Nu ska jag berätta något spännande. Tidigare i veckan frågade uppfödaren Petter om han vill/kan skjutsa en av deras hundar till Finland!! Jag har ju inte körkort så det blir Petter som kör. Dom ska para en av deras tikar med en hane i Finland och eftersom de har så mycket att göra (jobb, kennel, stora stockholm + att Otis mamma väntar valpar vilken vecka som helst!!) så frågade dom oss vilket jag tycker är superkul! Att dom litar på oss så pass mycket och låter oss göra en sådan stor grej är häftigt. Jag menar, hur ofta tar man med sig en hund som inte är ens egen till Finland? Vi ska kanske också bo på hotell eftersom det är en bit att köra men det behöver ju inte vi betala. Så nästa helg bär det av.
 
Frågan just nu är bara om jag kommer följa eller inte... Otis kan inte följa med så i sådana fall måste vi ha hundvakt. Löser det sig hade det varit toppen men om inte så får jag helt enkelt stanna hemma. Men det hade varit sjukt roligt att få en liten roadtrip!

Kommentarer
♥ Marie

Testa ett medel på Apoteket som heter Epi Otic, det är öronrens för hund, suuperduperbra, hjälpt oss slippa många veterinärkostnader

kramar

Svar: Tack för ditt tips! :) Alltid kul att höra vad andra har för tips gällande sådant man inte har provat. Då ska vi köpa det. Men vi ska även till veterinären imorgon för att röntga Otis så ska passa på att fråga vad dom tror. Tycker det luktar fortfarande, som infekterat nästan.. :/ Men vi får se :) Kram
Micaela

2012-12-03 @ 00:59:02
URL: http://myflowergirl.blogg.se

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0