Måndag.



Började denna vecka med att hämta sötnosen ni ser på fotot här ovanför. I skrivande stund ligger han bredvid stolen jag sitter på, snacka om trogen vän. För er som undrar tänkte jag berätta lite om honom. Åke är min mammas hund och han är drygt 4 månader. Föddes 3 eller 4 maj om jag inte minns fel? Rasen är strävhårig foxterrier. Detta är inte första gången mamma har en sådan ras. Tror jag var runt 6-7 år när vi fick hem vår kära Asta. Dock var hon inte en valp, utan 3 år. Asta var väldigt undergiven när hon kom till oss då hon fått en tuff start på livet. Med träning, motion och en massa kärlek blev hon sedan som en ny hund. Jag minns att jag lärde henne vacker tass och var såååå stolt, haha. Vi fick turen att ha Asta i vår familj drygt 10 år, innan vi var tvungen att ta bort henne hösten -08. Hon var gammal och började se dåligt. Även hörseln och kroppen var inte heller så pigg.

Vi har även haft en till hund, innan Asta. När jag föddes fanns Kenzo redan i hemmet. En blandning av.. nu ska vi se om jag kommer ihåg.. new foundland, golden retriever och labrador? (PS. mamma du får rätta mig om jag har fel). Tyvärr gick han bort när jag var ungefär 5 år, men jag är så glad att jag fick dela mina första år med honom. Kallade alltid honom för storebror. I ett fotoalbum som finns hos mamma står det till och med "storebror Kenzo" bredvid en bild på mig och honom när jag var en liten bebis. 

Oj. Nu blev detta en himla lång text, vilket inte var tänkt. Tillbaka till verkligheten.
Åke är huuuur go som helst, tror aldrig jag låter honom fara hem till mamma. Hihi.

Kommentarer
♥ sofialejon

Jag vet att jag inte är ensam om att känna att mitt hår aldrig växer?

Det är en fråga som tas upp i "Dagens Question" som jag ordnat på min blogg.

Anledning? Jag tänkte att folk är alldeles för ego i denna värld och jag tycker att man ska sammarbeta och dela på varandras kunskaper ist för att hålla de inne för sig själva o tro att man är bättre för det?

Ta första steget och se till att göra lite nytta i denna värld. Att svara på frågor i denna kategori jag håller i på bloggen är kanske inte värsta grejen att göra nytta för. Men det är i alla fall en början och en god tanke.



http://simpleeheart.blogg.se/2011/september/dagens-question.html#comment



in på länken ovan om ni är villig att svara på frågorna jag ställer till ALLA läsare.

Bästa lösningen får en länkning!



mvh Lejon. Peace!

2011-09-19 @ 15:36:59
URL: http://simpleeheart.blogg.se/
♥ jessica - en borderline blogg

fin blogg!

jag skulle uppskatta om du kollade in min blogg där jag skriver om kampen med min sjukdom borderline och hur den påverkar mig.



kramar <3

2011-09-19 @ 22:57:23
URL: http://diisorder.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0