Tisdag.


Passar nästan att skriva god morgon såhär i början av detta inlägg. Även om klockan är 12.50. Jag vaknade faktiskt för knappt en timme sedan.. haha. Egentligen "borde" jag väl bli stressad och tycka att jag inte kommer hinna med någonting idag. Så är inte fallet. Jag ser det som något jag behövde, sömnen. Hade väldigt svårt att somna igår. Jag tittar aldrig på klockan om jag har svårt att somna eftersom jag då bara blir mer stressad över att hinna somna. Skulle jag gissa så låg jag väl vaken till 3-4. Efter att ha bott här några månader har jag lärt mig att dom delar ut tidningen i trapphuset, fast jag vet inte vilken tid.. men troligtvis är det någon gång tidigt på morgonen.

Istället för att jaga upp mig själv (vilket jag inte tjänar något på) så tar jag det lugnt. Drog på mig mina rosa pyjamasbyxor och min pyjamaströja som är samma färg. På med mina röda fluffsockar. In till köket för att göra en gröttallrik. Startar datorn. Loggar in. Gröten piper.. haha eller alltså, micron piper att den är färdig efter några minuter. Som vanligt hinner den pipa 3-5 gånger innan jag orkar gå tillbaka till köket. Glömmer bort att den pep. Tar gröten + tillbehör. Kryper upp i soffan framför datorn som redan står på vardagsrumsbordet. Äter upp gröten samtidigt som jag kollar på filmen jag började se igår. Även fast jag sett både igår och idag har filmen endast varit i 42 minuter. Vilket är ett ganska tydligt tecken på att jag fort blir rastlös och hittar andra saker att göra. Plocka undan disken. Borsta tänderna. Ta upp posten ur brevlådan. Kolla runt på internet. Spela wordfeud. Höll på skriva tända ljus.. men det gör jag direkt när jag vaknar! Så mysigt.

Där har ni hur mina första 50 minuter kan vara en morgon.
Men idag kommer bli en utav de lugnare dagarna, för imorgon behöver jag all kraft och energi jag kan få. Känner mig själv så väl, så nu vet jag vad som krävs för att få en bra dag imorgon. Jag behöver ha kontroll på hur morgondagen ser ut. Måste vila och bara vara hemma för att tanka bensin i min motor. Sedan ska vi faktiskt och storhandla (vilket är kul men jobbigt med alla ljud) vilket påminner mig om att jag äntligen ska hämta min kalender!! Den har varit hos min kompis pojkvän typ en vecka så jag känner mig verkligen inte hel. Kalendern är mitt liv.. nästan. Den får mig att känna att jag har mer koll på läget. Kontroll över situationer. En smula mindre kaos i hjärnan.

Kommentarer
♥ E M E L I E ♥

vilken fin blogg du har tjejen!

väldigt fina bilder dessutom :)

2011-10-19 @ 14:43:34
URL: http://eus.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0