Todays.



Blev 2 timmar under eftermiddagen som innehöll:
Vårdcentralen. Träffade sköterska. 1 timmes väntan i väntrummet. Träffade läkarestudent. Träffade läkare. Läkaren tog in en TREDJE person (också läkare). Efter många om och men kom dom fram till att jag troligtvis har 'perioral dermatit'. Ni kan ju googla om ni vill läsa mer information. Mitt sitter i princip bara vid näsan. Har haft det sedan jag gick 7an.. så ni kan ju tänka er att jag är less på att se ut sådär. Det blir bara värre om man använder smink, hudprodukter, hydrokortisonsalva osv. Tvättar inte runt det området heller med vanligt vatten eftersom det och tvål också förvärrar det hela.

Gick sedan till apoteket för att hämta ut någon slags antibiotika (orkar inte gå och kolla vad den heter, nåt på T). Ska äta dom tabletterna i 6-8 veckor....... det är en lång tid men ingenting jämfört med hur länge jag haft såhär. Håller verkligen tummarna att detta kommer hjälpa!! Skulle vara helt underbart. Ska försöka hitta nån bild där ni ser hur det ser ut. Eller så kanske jag visar för och efter bilder om några veckor. Bra där! Kom på att jag ska ta en bild nu på hur det ser ut så jag kan jämföra. Dock ser det ganska bra ut nu.. visst är det typiskt, haha. Men det försvinner aldrig helt.. fyfyfy.

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0