Sista dagen.



Då börjar sista dagen för denna vecka närma sig sitt slut. Till middag stod det pizza på menyn (känns som lite typisk söndagsmat). Har försökt att bara ta det lugnt ikväll, behöver ladda upp mig inför veckan som kommer. Dock är det lite svårt när det kommer till att ta det lugnt. Under årens lopp har jag lärt mig att lyssna på min kropp och knopp men jag har ändå svårt att sätta mig ner. När jag väl satt mig har jag svårt för att slappna av på riktigt. Lustigt hur jag kan vara så trött och slut men ändå gå och fixa massa saker när jag som mest behöver vila. Ibland går jag på autopilot. Kör på flera dagar i rad tills jag blir helt slut. 3 toppendagar brukar efterföljas av 3 sämre dagar.

Det gäller att hitta balansen mellan att göra saker och att ta det lugnt. Jag har blivit mycket bättre på det men har ändå en lång väg kvar. Som person vill jag att alla andra ska må bra och är ofta rädd att göra någon arg, sur besviken eller ledsen vilket resulterar i att jag själv mår sämre. Man måste sätta sig själv i första hand. Jag måste lära mig det. Sluta köra på i 110 och istället varva ner till 50. Då tror jag att jag kommer få fler dagar som blir bra och mindre dagar som är sämre. Men det är klart, vi har alla våra dåliga dagar. Det gäller bara att lära känna sig själv, lyssna på sig själv och följa sitt hjärta.

Imorgon börjar en ny vecka som jag tänker göra till en bra vecka!

Kommentarer
♥ Anja

Svar:

Tack! :)

2011-03-27 @ 22:16:00
URL: http://originalet.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0