Bandaget är borta!

I afton gjorde jag något spännande och efterlängtat - tog bort bandaget! Hade ingen aning om vad som gömde sig där under. På måndag ska jag ta bort stygnen så då får jag verkligen se hur det ser ut, har ju inte sett något efter operationen. Känsliga läsare behöver ju inte bläddra ner.. dock är det bara ben samt lite torkat blod.

Känslan då jag tog bort bandaget var riktigt skönt! Bra att huden får andas igen efter flera dagar. I knävecket hade jag dessutom nästan fått sår av bandaget så det var nog bra att det åkte av. Det läskigaste av allt? Att jag i princip inte har några muskler. Haha, givetvis HAR jag muskler men kan inte ens spänna min lårmuskel. Bandaget gjorde ju att knät fick stöd men när jag jag nu väl ska till toan, sängen eller något och använder kryckorna släpas typ benet efter min kropp.. okej kanske inte riktigt så illa som det där lät. Kan inte med ord förklara hur det känns men för att göra en liknelse skulle jag säga att det känns som att benet hänger i en tråd.

Smärtan och värken är i alla fall bättre vilket jag är mycket glad över. Fick ju ett rehabprogram som jag ska göra utifrån svullnad/smärta/stelhet. Körde lite utav det ikväll men hur fasen ska jag kunna spänna lårmuskeln då det inte går? Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Haha/Buhu. Ska försöka köra rehab så mycket som möjligt men får ju heller inte anstränga mig för mycket nu när det är svullet och ont. Innerst inne vet jag att det kommer ta tid att träna upp musklerna i benet samt balansen men jag vill kunna gå NU. Men har jag gått på kryckor sedan november ska jag nog klara ett litet tag till.

Försökte ta några bilder för att ni ska få se hur det ser ut nu efter operationen men det var väldigt svårt att fånga det på bild. Knät och området runtomkring är verkligen jättesvullet. Kanske inte syns så bra på bild men jag ser inte ens min egen knäskål.. sedan är mitt lår helt platt om man jämför med det högra som är friskt och har muskler. Ser helt sjukt ut i verkligheten. Tusan vilken lång text det blev..








Kommentarer
♥ oda og maries

Off, det så vondt ut!

2011-03-02 @ 21:13:34
URL: http://odaogmaries.blogg.no
♥ Jenny

sv: Ja, han är för snäll pojken min!



Fy vad skönt att få ta bort bandaget äntligen! Hoppas det går bättre med lårmuskeln snart så du slipper släpa på benet, hihi :)

2011-03-03 @ 09:40:40
URL: http://jennystoa.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0