Åke.



Vi säger välkommen till Åke!

För några timmar sedan hämtade mamma och hennes karl sockertoppen på bilderna ovan. Första bilden är tagen för några veckor sedan och den andra är då han är lite äldre. Han är 9 veckor nu om jag inte är ute och cyklar. Smart som man är glömde jag kameran så har inget foto av honom som han ser ut idag, men i princip som på bilderna!

På söndagkväll eller måndagsmorgon ska jag sätta mig på bussen till Skellefteå. Mamma börjar jobba på måndag så jag får äran att ta hand om lilla Åke på dagarna. Hur mysigt?! Men det är inte bara puttinuttit. Dels måste han ju bli rumsren och dels är det mycket jobb med en hundvalp i övrigt, speciellt att lära honom. Kommer givetvis ta ett bra tag men tänk vad fantastiskt när han förstår 'Åke, nej, sitt, ligg, kom hit, ska vi gå ut, fot' och allt sådant.

Jag säger som Baloo: jag ska lära honom allt jag kan. ; )

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0