Ska till nya lägenheten!



Jag & min bästa. Bilden tagen 8/7 -11.

Mina vänner, nu ska ni få veta något roligt! Egentligen skulle jag inte åka tillbaka till Umeå förrän imorgon men ändrade planer gjorde att jag sitter på bussen redan nu. Vår nya hyresvärd hörde av sig och sa att vi ska få komma till lägenheten för att kolla. Åh så kul! Har ju bara sett den en gång förut, när vi bestämde att vi skulle ha den. När vi sist var där hade familjen som bodde där innan inte flyttat ut så ska bli jättekul att få se lägenheten utan alla deras saker/möbler. Tror definitivt att man mer kommer att se hur själva lägenheten ser ut.

Lägenheten har ganska nya tapeter och lister osv är nymålade. Det enda var de 2 sovrummen som ännu inte var klara när vi var där.. men tur var väl det eftersom vi fick välja tapeter! Var riktigt svårt men hoppas resultatet blev bra. Så bland annat ska vi få se nya tapeterna, kolla om dom har lämnat något, fråga när vi får nycklarna men det vi främst är där för att göra är att mäta ALLT. Vi ska köpa en ny soffa så vi måste givetvis veta att den passar på någon vägg. Sedan ska vi mäta väggar, fönster - allt. Vore ju en fördel om det vi har och det vi kommer köpa på IKEA passar. Så som möbler, gardiner, krukväxter och liknande.

Håller även tummarna att vi kommer få börja flytta lite saker tidigare. Vi flyttar 29/7 och 2 dagar innan opereras jag. Vilken tajming!

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0