När allting egentligen är ingentig.

Stressad över allting som egentligen är ingenting men i slutändan trots allt är allting. Önskar jag kunde sätta fingret på det så alla inklusive mig själv kunde förstå. Å andra sidan vet jag redan varför jag är såhär men det ändrar inte det faktum att jag inte varje dag vill vara som jag är. Jag är jag och du är du. Blablabla. Troligtvis är morgondagen en bättre dag men ärligt, vad hjälper det idag? Jag är trött på att åka denna bergodalbana!

Att aldrig kunna påverka hur man tänker eller mår. Att aldrig känna sig felfri. Att aldrig kunna njuta fullt ut. Att aldrig kunna vara ordningssam. Att aldrig vara nöjd. Att aldrig kunna förklara. Att aldrig orka. Att aldrig kunna koncentrera sig. Att aldrig trivas. Att aldrig göra det man borde. Att aldrig lära sig. Att aldrig vilja vara sig själv.

Att alltid känna sig misslyckad. Att alltid vara rastlös. Att alltid vara stressad. Att alltid vara trött. Att alltid känna tryck över bröstet. Att alltid tänka. Att alltid känna sig hopplös. Att alltid ha dåligt samvete. Att alltid vara på högvarv. Att alltid ha ett kaos i hjärnan. Att alltid känna en massa måsten. Att alltid vilja vara någon annan.

Idag känns allt detta som alltid eller aldrig men jag vet inombords att imorgon kommer jag bytt ut dom mot sällan eller ofta. Önskar jag bara kunde se en film eller något samtidigt som jag får slappna av men inte fan ska det gå heller. Önskar det fanns ett facit jag kunde tjuvkolla i när dagar som dessa dyker upp. Mer eller mindre varje dag. Omgivningen tycks se skillnad sedan jag började med medicinen, varför ser jag det inte själv? Jag mår exakt likadant, känner mig likadan och tänker likadant. Vet inte vad jag vill. Vet inte. Ja, som vanligt vet jag fasen ingenting. Det enda jag vet är hur jag känner idag. Oro, ångest, press, stress, ilska, besvikelse, huvudvärk, trötthet och alla andra tusen saker som jag inte orkar nämna. Och nej, min mening med detta är inte att ni ska tycka synd om mig.. jag är bara ärlig så att ni ska förstå. Jag tänker inte låtsas som allt är bra när verkligheten är en annan. Ska tvinga mig själv att bara se film/tv ikväll, i förhoppning att kunna glömma allting för en liten stund. Vi hörs imorgon när jag förhoppningsvis känner lite lycka och glädje mitt i allting.

Säg mig, hur tusan ska man orka när man inte har någon kraft. Den som kommer på ett svar får en guldstjärna.

Kommentarer
♥ Johanna

Trivs du med din kropp? Har du ett bra självförtroende?

2011-02-15 @ 20:28:43
URL: http://johannalicious.blogg.se/
♥ Anonym

Kraften finns även om den inte alltid känns. Tror det kommer bli bättre då du kan jobba eller något då du inte behöver bara vara hemma. Var inte någon annan du är fantastisk. kram

2011-02-15 @ 20:33:06
♥ Anonym

Sätt på hög musik och lägg dig i sängen och tänk inte på någonting alls för en stund. försök tänka på något annat sätt, positivt för då blir allt mycket enklare och ibland har man dåliga dagar men låt inte det trycka ner dig!Det är ditt liv och bara du bestämmer hur du vill leva det

2011-02-15 @ 21:21:32

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0