Att följa sitt hjärta.



Följ ditt hjärta. Lita på din magkänsla. Bry dig inte om vad andra tycker eller tänker. Gör det som känns bäst för dig.

Men vad gör man när man slits itu? Två olika håll, två olika val. Det ena är en självklarhet, det andra är ett frågetecken. Inte när det gäller mig, men när det kommer till andra personer. För mig är det ena ett big nono medans det andra är en självklarhet. Kanske låter suddigt i era öron. Vad som är obegripligt för någon kan vara så uppenbart för en annan. Tänk om det vore så enkelt att man kunde föra över en persons känslor och tankesätt till någon annans hjärna. Skulle det vara lättare? Kanske. Verkligheten är dock en annan. Livet är inte lätt, livet ska inte vara lätt. För hur skulle vi annars lära oss av våra misstag? Eller lära oss att stå upp för det man tycker och känner?

Jag försöker resonera med mig själv. Fördelar vs nackdelar. Bara för att intala mig själv att jag gör det rätta valet. För hur vore det om jag sen sitter där och ångrar mig, imorgon? Hjälp är min första tanke. Hjälpen finns inte att få, jag måste göra detta själv. Ingen annan kan tala för mig, bara jag. Låt oss säga att jag uttrycker mina tankar och känslor under morgondagen. Vilka reaktioner kommer det få? Vilka ord kommer sägas bakom min rygg? Vilka kommer tycka jag gjort fel? Jo tack, jag vet att jag alltid har varit en person som tänker ett steg längre. Överanalysera. Fast ibland kan det vara bra, men bara ibland.
Jag önskar morgondagen kommer gå bra & hoppas att förståelsen finns. För att ha ångest som innebär illamående, panikkänsla och yrsel är ingenting man ska ha av en sak som denna. Aldrig. Tänk att en sådan liten sak kan bli så stor. Bara växa sådär över några dagar, om knappt det.

Hjärtat säger det andra hållet. Magkänslan säger det andra hållet. Andras reaktioner och tankar kommer förmodligen att säga första hållet. Det som känns bäst för mig? Det andra hållet. En självklarhet. Vad är det värsta som kan hända? brukar jag fråga mig själv. Ja.. denna gång vet jag inte. Kanske en besviken person. En arg person. En oförstående person. En irriterad person. Men vet ni vad? Det skiter jag i rent ut sagt. För ingen ska kunna påverka mina val, det gör jag bra själv. Denna gång litar jag på min magkänsla och följer mitt hjärta. ♥ Heja på mig imorgon mina vänner!

Kommentarer
♥ Mami

HEEEJJJA! Bara DU vet hur DU funkar-och om andra tycker ngt annat om dina beslut så säg till, ta ingen skit! Stor kram // Mamma

2011-12-05 @ 08:59:22

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0