Oh, happy day.

Finallyyyyyyyyyyyyy!
Detta låter inte som något stort för omvärlden men i min värld är det stort. Idag GICK jag in i TVÅ butiker UTAN kryckor!! Låter helt knasigt men när jag hoppat på dom sedan 1 maj är det som en befrielse. Opererade knät för en vecka och en dag sedan. Har gått utan kryckor lite till och från hemma i lägenheten senaste dagarna men bara korta sträckor. Håller på med rehabelitering flera gånger per dag och där emellan ska jag vila knät. Men idag var första gången jag inte tog kryckorna i bilen, första gången jag stod och gick på två ben!!

Haha låter helt normalt men det kändes verkligen ovant. Kryckorna var ju mitt andra ben hela sommaren. Har haft två perioder med kryckor.

  • Ca 15 november - 15 mars
  • 1 maj - 3 augusti
Med andra ord har jag hoppat på kryckor ungefär 7 av 9 månader.

Känner mig lite osäker nu när jag inte har kryckorna.. ett bra exempel var idag när jag och Petter handlade på mataffären. Först och främst att kunna ta en korg, dra den, plocka varor, GÅ runt i butiken och helt enkelt inte behöva tänka så mycket. Småsaker som man annars tar för givet som en självklarhet uppskattar jag så himla mycket. Nu ska jag fokusera på att bygga upp mina muskler, låta knät vila och se till att det läker bra. Om ett tag ska jag även få komma till en sjukgymnast eftersom jag behöver riktig rehabelitering av hela benet. Har ju haft benet i samma läge då jag hoppat på kryckor eftersom jag inte kunde böja eller sträcka ut det.

Lycklig över att kunna gå. Tusan vilket frihet. Dock måste jag ta det lugnt.. får inte överbelasta knät. Kommer ändå använda kryckorna ifall jag fåt ont eller sådant. Innan jag kommer till sjukgymnasten tar jag det säkra före det osäkra. Har inte ens tagit bort stygnen, dom ryker på måndag. Men just idag är jag glad över att jag inte var i behov av kryckorna.

Nu ska jag slänga upp benen i soffan så dom får vila efter dagens lopp. Kram! ♥

Kommentarer
♥ Jannica Dihlén

Gå in och anmäl dig till dagens blogg hos mig: http://scenbloggen.com/jannicadihlen/2011/08/05/dagens-blogg-3/

Kram!

2011-08-05 @ 10:07:21
URL: http://scenbloggen.com/jannicadihlen/
♥ Sofia

Vad härligt att du gör framsteg! Hoppas du slipper kryckorna i framtiden.

2011-08-05 @ 10:12:19
URL: http://sofiaholgersson.blogg.se/
♥ Novala - foto & webbdesign

Hej! Är du sugen på en ny bloggdesign? På min blogg kan du just nu vinna en hel design! Inga svåra regler heller, länk till inlägget:



http://novalas.se/2011/august/utkast-aug-1-2011-1.html#comment



Kram! :)



P.S Förlåt ifall du inte gillar sådana här kommentarer, då är det bara att radera den!

2011-08-05 @ 10:32:50
URL: http://novalas.se
♥ Emma

ooh det är så snyggt när man har linnet så där! ena sidan instoppad/fast i byxorna/vad man nu har på sej och andra sidan löst hängande. såå snyggt! :) tummen upp för den outfiten

2011-08-05 @ 19:05:13
URL: http://emzaans.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0