Life.

Nu tänkte jag vara en sådan människa som låter tankarna vara fria och säga precis vad min hjärna och mitt hjärta tycker och känner.

Jag såg nämligen en dokumentär på kanal 5 ikväll om en kille som har en muskelsjukdom. En dödlig sjukdom. Att se något som detta gör verkligen att man uppskattar minsta lilla i livet och man inser hur bra man ofta har det. När vi klagar över att skolan är så jobbig. Tänk på alla människor som inget hellre än gå i skolan vill. Skulle kunna ge flera exempel men ni förstår nog vad jag menar. Denna kille sa något om att vi alla föds och vi kommer alla att dö. Men däremellan då? Livet. Hur väljer vi att leva? Vi har alla våra drömmar & mål. Istället för att lida kan vi leva.

Eftersom jag själv har "anfall" så känner jag igen mig i lite utav allting han sa. Att ibland kan man känna sig ensam. Jag vet ingen som har det som mig. Att svimma och vara medvetslös i 10 - 60 minuter är ingenting normalt. Men vad är normalt vid närmare eftertanke? Jag vill inte ha medlidande, det enda jag vill är att kunna nå ut till folk som denna kille gjorde. Även om jag har människor i min närhet som jag älskar så himla mycket känner jag mig trots allt ensam när det gäller min "sjukdom". Har levt med detta i fyra år och det är ingen lätt match. Det finns dagar som jag klagar över att det är jobbigt, för varje dag kämpar jag. Men att ha drömmar, mål och se en framtid utan anfall gör att man håller hoppet uppe. Till skillnad från denna kille kommer jag leva. Han dör vid 20 årsåldern, men jag får leva. Livet är inte rättvist, tvärtom. Men tack vare att jag trots allt inte har något farligt eller dödligt tänker jag leva varje dag och känna att varje dag räknas. Denna otroliga kille ville göra ett avtryck, och jag lovar er - det gjorde han på mig.


För vem kan tro att jag har det jobbigt och kämpar när det inte syns på mig att jag har en "sjukdom". Skriver citationstecken eftersom ingen vet vad jag har.

Kommentarer
♥ Sandra

Ja, hon är värdens sötaste!!

2010-02-22 @ 21:37:16
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
♥ Piluttalula

SV: Det blev något så spännande som potatisbollar, kotletter, helstekta champinjoner och brunsås..=)

"Mat"fantasin kan inte vara på topp alltid! =D



Angående ditt inlägg,

Det låter inte så kul, din "sjukdom"!

Det är orättvist att vi alla inte får samma förutsättningar här i världen.

Jag kan själv inte titta på sådana dokumentärer för det blir bara att tårarna sprutar ur ögonen på mig under hela programmet!

Jag hoppas att dom nån gång kommer på vad det är du "lider" av så kanske det finns något botemedel!



=)

2010-02-22 @ 21:51:37
URL: http://piluttalula.blogg.se/
♥ Irene

Gokväll!

Sången från mina högtalare håller på att dö ut, så jag skulle dansa makarena ifall du kunde dela med dig av dina bästa låttips!



Sov riktigt gott och ha en underbar tisdag :)

2010-02-22 @ 22:35:04
URL: http://irenel.blogg.se/
♥ rebecka

super fin blogg du har! :)

2010-02-22 @ 23:34:16
URL: http://rebeckaengvalll.blogg.se/
♥ Tobias

Den är jättegod :D mums, och så mättande!

2010-02-22 @ 23:54:11
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
♥ Jennie

usch jobbigt att inte veta vad man har :/

2010-02-23 @ 09:00:15
URL: http://hallon8.blogg.se/
♥ Anonym

Du är min idol. kanske allt har en mening--trots allt och hur jä...det än kan kännas ibland och orättvist och ensamt. Du vet att du alltid har mig!

kanske du når ut till andra som har liknadne bekymmer. Jag vet du kommer fixa livet trots anfallen. Stor mamma kram !!!

2010-02-23 @ 11:10:51
♥ YASMIN

Du har så rätt Micaela! Vi människor som har det bra, klagar alldeles för mycket och är bortskämda. Vad händer med de som knappt får någon mat eller de som vet att de ska dö inom kort för att de har någon dödlig sjukdom?!

Du har så rätt, varenda liten ord!



Sv: Ja, det verkar som om alla är sjuka nuförtiden. Kan ju bero vädret.

Tack så mycket! (:



Kramar! (:

2010-02-23 @ 16:28:22
URL: http://yasseh.blogg.se/
♥ Fotograf Sara Marklund

Först och främst, du är så otroligt vacker Micaela!



Jag tror att en frisk människa har väldigt lätt för att ta allt förgivet, man "vet" att allt kommer vara likadant varje dag. Men livet är långt ifrån rättvist, har man en sjukdom får man ta varje dag som den kommer. Ibland är det bättre och ibland är det sämre.



Sen är det är otroligt inspirerande att du har en massa mål och drömmar. Jag tycker att man ska ha det, sikta lite framåt.



Stor kram! <3

2010-02-25 @ 23:47:39
URL: http://saraamarklund.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0