Glöm aldrig.

Julen handlar mycket om gemenskap och att umgås med sina nära & kära. Vi äter alldeles för mycket julmat, ger bort julklappar för summor man inte trodde fanns och många av oss glömmer bort att tänka på alla som inte har någon eller något. Många människor sitter ensam på julafton, andra kan inte mätta sina barn och vissa har verkligen ingenting. Jag tycker det är viktigt att vi aldrig glömmer bort att tänka på andra människor i vår värld. Speciellt nu när det är jul. Vi är många som frågar varandra hur julen var, vad vi fick i julklappar och vars vi firade julen. Tänk på alla barn som inte fick en enda julklapp. Tänk på alla som inte har någon som bryr sig om dom. Tänk dom som är hemlösa. Tänk dom som inte ens har råd att köpa en skinka på julafton.

Som ni förstår skulle jag nog kunna skriva en bok om allt detta, men ni förstår säkert min poäng. Det gör ont ända in i hjärtat när man tänker på dom som inget eller väldigt lite har. Jag är lyckligt lottad som har en fin familj och släkt som bryr sig om mig. Jag har mat på bordet. Jag har varma kläder. Jag har ett hem. Tänk på alla dom som ofta glöms bort i all julhysteri. Det skadar inte att tänka en tanke eller att ge en slant om du kan. Tänk.



Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0