Efterlyst.

Har precis sett klart på programmet efterlyst på 3an. Brukar se det lite då och då. Tycker faktiskt det är väldigt spännanade men blir chockad över allt som händer. Det är så mycket mer än vad vi vet. Självklart kan vi läsa i tidningar, lyssna på radio och se på nyheterna. Dock är det långt ifrån allt som sker runt om i världen och framförallt här i sverige.

Man tror aldrig att något sådant som visas på efterlyst kan hända en själv och jag tror det är därför så många människor är omedvetna om det som händer och ofta orkar man inte lägga nästan i blöt så att säga. Misshandel, våldtäckt, mord, stöld, överfall. Ja, det är bara några av alla de saker som de visar som sker runt om i vårat land. Dagligen. Jag blir så rörd varje gång de visar något inslag på efterlyst som innehåller tex våldtäckt. Det är en av de saker jag reagerar starkt på.

Ni har alla hört om hagamannen som höll umeå i skräck under många år. Eller, jag tar tillbaka det. Skräck är nog inte ett bra ord att använda men många var extra uppmärksamma och många kvinnor vågade inte gå ut på kvällarna. Själv bodde jag inte här i umeå då utan i skellefteå. Men min pappa bodde då i umeå och jag var mycket här på helgerna. Minns att det alltid var viktigt att jag hade pengar på min mobiltelefon så att jag kunde ringa vars jag än var. Att jag aldrig gick själv. Pratade inte med främlingar. Blev även alltid hämtad med bil om jag var någonstans. Att åka buss hem var inget alternativ förrän jag blev lite äldre.
Detta är saker nästan alla föräldrar har som regler för sina barn men extra många var det som var rädda under tiden som hagamannen ännu inte var fast. Jag är oerhört lättad över att de har lyckats lista ut vem han är och att de kunde gripa honom. Kan inte tänka mig hur det skulle vara om han fortfarande var på fri fot.

Jag är ändå alltid på min vakt för man vet aldrig vad som kan hända då man går på en promenad under kvällstid eller liknande. Detta kan såklart se vart som helst och när som helst men jag tycker ändå det är viktigt att man litar på sin instinkt då det väl gäller. Som vanligt kan jag börja skriva om något annat än vad som var tänkt.. men jag vill bara dela med mig av mina tankar.

Ni vet hur det är. Ibland är man helt tom i knoppen och ibland bubblar alla tankar.
Hoppas ni uppskattar att jag delar med mig av mina små bubblor!


Kommentarer
♥ Anonym

vad ska du hitta på i helgen?:)

2009-10-21 @ 22:45:54
URL: http://micanb.blogg.se/
♥ teSz

SV: ja! :D men nu vet jag inte om de blir av :S klart du ska ha en inflyttningsfest ^^.



bra skrivet föresten i inlägget! håller med, är också på min vakt när jag är ute o går. det är ganska creepy. man borde inte få känna så :/

2009-10-21 @ 22:56:16
URL: http://plastgolv.blogg.se.
♥ teSz

Sv: ja men det låter ju awsome! Halloween fester är så kul! Min mamma o styvfar var i USA förra året på en verkligen riktig halloween fest o i år planerar dom att ha en här hos mig ^^. ska bli spännande! :D



Ja men exakt, det är verkligen inte kul. Har blivit förföljd förut och så. När jag var yngre och förra året. Läskigt :/ men de jag lärt mig är att alltid ha telefonen till hands och nycklarna mellan fingrarna :) höhö. plus att när jag var liten så sa min barndomskompis till mig att inte vara rädd för mörkret för de "skyddar en" om du förstår hur jag menar, att man kan gömma sig :)



oj nu skrev jag värsta romanen till dig, haha :)

kram

2009-10-21 @ 23:12:16
URL: http://plastgolv.blogg.se.
♥ sadia

det är sant, sånt händer verkligen dagligen ;/

2009-10-22 @ 08:15:44
URL: http://sadia.blogg.se/
♥ emelina

hihi :)

2009-10-22 @ 08:26:11
URL: http://elsaemelinasjosten.blogg.se/
♥ Anonym

Fortsätt med dina tanke bubblor. Skitbra.

2009-10-22 @ 09:10:30
♥ shopalicious

Jag har inte haft tid men ska testa snart :)

2009-10-22 @ 10:49:42
URL: http://shopalicious.blogg.se/
♥ Mikaela

Jodu mycket hemskt händer inom sveriges gränser. Hungrig är jag! lunchdax! själv?

2009-10-22 @ 11:47:21
URL: http://mikaelaelisacharlotte.blogg.se/
♥ sandra lyman gustavsson

Hej! Missa inte min tävling. Vinn ett ed hardy linne.



För att vara med och tävla måste du: Göra en idolbild om mig. kopiera bilder på mig från min blogg och gör

din egen bild med bilder och text.

Skicka in den till: [email protected]



Den bilden jag gillar mest vinner!



( linnet finns på bloggen om du vill se den, linnet är storlek L men är som storlek S )



Vinnaren tar jag ut den 6 november. Vinnaren får också en länk på min blogg såklart!

Om du har frågor kan du kontakta mig på: [email protected]



MVH smtlg.webblogg.se

2009-10-22 @ 11:58:19
URL: http://smtlg.webblogg.se/
♥ Malin

Sv: det kommer upp snart! :)

2009-10-22 @ 12:07:23
URL: http://malinlovgren.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0