Måndag.

 
 
Magiskt fin morgon här ute på landet. 
 
Tog bilden strax före 06.30 denna morgon. Valparna brukar få mat vid 06 så imorse klev Petter upp 05.30 när dom började leva om. Han jobbar hela denna vecka 07-16 som vanligt så jag kommer vara själv mellan ca 06.15-16.30. Ibland ska han träna efter jobbet så då är han väl inte hemma förrän efter 18-tiden. Men det spelar inte så stor roll, jag är ju ändå själv med hundarna så nån timme hit eller dit gör inget.
 
Denna morgon gav Petter valparna mat och släppte ut dom. Tanken var att jag skulle ge dom vuxna hundarna mat och släppta ut dom men Petter han göra det också så det var jätteskönt. Då kunde jag äta frukost i lugn och ro. Man behöver ladda upp inför dagen! Bytte sedan ut vattnet till hundarna, släppte ut valparna igen osv. Försökte även säga åt Otis vilket inte gick så bra... han är med en brun tik som heter Sally som är världens snällaste. Det är alla hundar här, hihi. Otis har gått och blivit väldigt förtjust och kär i henne så ibland försöker han jucka på henne. Mindre trevligt. Hon brukar alltid säga ifrån vilket är bra men imorse stod hon bara där. Men till slut gav Otis upp och lät henne vara.
 
Har haft in alla fem valpar en stund här på morgonkvisten också, så mysigt! Fast dom var väldigt pigga och busiga men det hör till. Senare under dagen ska jag ta in dom 2 eller 3 åt gången så dom får känna lugnet och få lite egentid. När dom alla är inne blir det så mycket bus med leksaker och lek med varandra. Man vill ju få gossa med dom, åh vad jag är lyckligt lottad. Tänk om alla fick turen att kunna kramas med en valp eller flera när dom vill. :) 
 
Nä nu ska jag gå ut till dom stora hundarna och se hur dom har det. Dom har nog legat och sovit ett bra tag men nu börjar dom skälla. 

Kommentarer
♥ Marie

Ohh så mysigt, svis jag är, hade ocks velat vara hundvakt åt en kennel =D, skratt

Så fin solnedgång

2013-03-18 @ 14:34:41
URL: http://myflowergirl.blogg.se

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0