Måndag.

 
Fick just en tanke att jag behöver göra lite veckoplanering. Gillas! Ordning & reda. Som det ska vara.
 
Innan jag sätter igång med det tänkte jag kika in här. Har dödat mina ben på gymmet idag, mindre roligt när jag skulle ut med Otis direkt jag kom hem och under promenaden fick jag senadrag under foten, ajaj! Tur vi är två, Petter ska ta honom på en längre promenad efter middagen. Inte för att jag har frågat, haha, men han brukar göra det.
 
Under helgen märkte jag att avloppet i badkaret behöver rensas. Stod i duschen (vi har badkar) och märkte hur jag ganska snart stod i några centimeter vatten. Vad tusan, tänkte jag. När jag duschat klart tänkte jag rensa lite eftersom det kan fastna ganska mycket hår. Speciellt jag med mitt långa och tjocka hår. Hm! Konstigt.. det var inte alls nå mycket smuts/hår där. Vi försöker ju såklart hålla rent med jämna mellanrum så alltså måste det vara längre ner i röret tänkte jag. Dock når man bara några centimeter ner innan röret svänger. Slutade med att vi tog bort brunnslocket och där var det INTE läckert kan jag säga. Fy!!!! Okej, ska spara detaljerna, det jag skriver är redan nog äckligt känner jag. Fast där var det inte heller något som var stopp, så det måste alltså vara i röret mellan badkarshålet (vad heter det? haha) och brunnen. 
 
Om ca en timme borde Petter vara hemma från jobbet och han skulle ta med sig några verktyg. Håll tummarna att vi kan fixa detta och inte behöver ringa hyresvärden som måste ta hit en rörmockare... jag vill duscha!!!! Det är gånger som dessa man inser hur bra man har det. Tänk på alla människor som inte ens har rent dricksvatten och här sitter jag och klagar på att det är stopp i avloppet. Nä nu får det vara nog med klagan för min del. Finns alltid dom som har det värre än en själv! 

Kommentarer
♥ Marie

Jag brukar veckoplanera faktiskt, det är mycket effektivt, så till nästa år ska jag minsann köpa en ny almenacka från personligalmencka igen =D

Svar: Ja, visst är dom toppen! Skulle inte kunna leva utan min kalender typ hehe.
Micaela

2012-11-19 @ 19:20:25
URL: http://myflowergirl.blogg.se

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0