Torsdag.


 
Vart ska man börja när man inte uppdaterat på några dagar?
 
Kan väl börja med att säga så mycket som att jag varit upptagen med livet och allt som här därtill. I tisdags kom Emeliejouren (haha, min vän Emelie är verkligen en räddare i nöden om vi säger så). Var inte på mitt bästa humör och det behövs bara ett telefonsamtal för att hon några minuter senare står och plingar på dörren. Finns nog ingen bättre vänskap än det! 
En stund senare satt vi i bilen på väg ut till mamma och k-p som var i deras husvagn. Sååå mysigt!! Vi har alltid sagt det, att mamma har adopterat Emelie så vi ser oss mer eller mindre som systrar. KUNG då vi annars bara har bröder. Hur ironiskt är inte det? 
 
Emelie for hem vid midnatt men jag sov över i husvagnen för första gången. Oj så dunderbra jag sov! Skämtar inte när jag säger att vi klev upp kl 13......... vet inte när det hände sist. Är ju van att stiga upp 07-08 eftersom Otis väcker mig då. Skönt var det i alla fall. Värre var det att somna igår när man hade vaknat så sent. Mamma sov över hos mig, underbart! Mamma-dotter-kväll. Gissa vad vi gjorde? Färgade varandras utväxt, haha. Jag skulle upp och jobba kl 07 idag, bara 5 timmar men det var inte roliga 5 timmar. Sov bara 3 timmar inatt.. fy. Vet inte vad som händer men min mage mår inge bra. Fast det har den väl aldrig gjort. Har haft magproblem sedan jag var liten men senaste åren har det inte varit så mycket, om man jämför med när jag var liten.
 
För ca 2 veckor sedan bestämde jag mig för att dra ner på pasta, vitt bröd osv. Ni vet. Inte för att gå ner i vikt (har aldrig gått på någon diet i hela mitt liv och skulle aldrig göra det pga. den orsaken) men för min mage pallar inte all jäkla deg, som jag kallar det. För det är ju egentligen var det är eller blir i magen. En enda stor degklump som magen inte orkat ta hand om. I alla fall inte min mage som är så pass känslig som den är. Har såklart funderat på om jag inte tål gluten men är nog bara känslig mot det. Tål ju inte heller riktigt mjölk osv. Vad jag vet är att jag mår mycket bättre när jag skippar vitt bröd, pasta mm. Dock har de 3 senaste dagarna varit hemsk vissa stunder. Behöver inte gå in på detaljer men om vi säger såhär, magont är något jag haft i alla dess former under större delen av mitt liv men detta magontet är inte att leka med. Kommer som i attacker för att efter någon/några timmar gå över. Men blir ju helt slut efteråt. Att ha ont är jobbigt. Fast i grund och botten vet jag nog varför det varit såhär i tisdags, igår och idag. Precis 5-6 timmar efter jag ätit bröd (åt något slags vitt bröd/degigt, haha, alla dessa 3 dagar) kommer det onda i magen. Sjukt. 
 
Nåja, ska inte tråka ut er med allt prat om min mage. Kanske inte så intressant.
 
Då återstår bara idag. Förutom jobb 7-12 berättar jag i nästa inlägg vad jag gjorde när jag hade slutat. :) 

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0