Storhandla.



Eftersom Petter jobbar natt ska jag väcka honom nu. Men måste även väcka Otis, han har sovit i 3 (!!!) timmar, haha. Man är som ändå alltid på vakt för han kan ju vakna när som helst och då ska han ut direkt. Börjar med att väcka Petter så vi kan fara iväg och storhandla sen! Wihooo. Älskar att storhandla med tanke på att man får välja exakt vad man vill ha. Det bästa är dock när man kommer hem och får he in allting i frysen/kylen/skafferiet. Det brukar vara min uppgift eftersom jag alltid har det på mitt sätt.. haha. Det ska vara ordning och praktiskt! Då funkar det som bäst. Kommer jag hem till mamma kan jag typ ordna skafferiet bara för jag tycker om det.. jag är som jag blev. :)

Något som är mindre roligt med att storhandla är just att vara på affären. Usch! Där kan vi snacka för mycket intryck på en och samma gång. Alla människor pratar med någon, antingen med en annan människa eller i en telefon. Kundvagnar som rullar överallt. Ljudet av rullvagnarna. Ungar som skriker eller springer tvärs framför en. Pipljuden i kassorna när dom drar streckkoden. Påsar som prasslar. Stressen att packa ihop alla varor. Kolla handlingslistan tusen gånger. Samtidigt som all rörelse och allt ljud ska man även kunna välja bland alla varor.. haha. Beslutsångesten kommer fram här. Ska jag köpa.. låt oss säga pasta. Pasta, makaroner eller spaghetti för det första? Vilken är billigast? Storpack eller en mindre? Skruvar, penns, hjul och vad fasen det nu finns mer. Fullkorn eller inte fullkorn? Vilket märke? Undrar vilken som smakar bättre? Måste nästan skratta åt mig själv. Att något så roligt samtidigt kan vara så fasansfullt. Okej, inte riktigt. Men definitivt något som tar all energi jag har.

Just det.. väcka Petter var det. Klockan är prick 16.30, snacka om att vara i tid trots allt! Skulle väcka honom då.

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0