Ingen lugn söndag.



Ibland är det bra att vara jag.
Städat toan, diskat gånger 2, vattnat blommorna, gått igenom några papper (slängt/sparat), tagit bort 2 underlägg från matbordet som åkte in i skänken, bytt fruktskål + underlägget under fruktskålen, dammtorkat, placerat kuddarna fint i soffan, vikt filten i soffan, bytt kruka till ena orkidén, ställt bort 3 tomma krukor under diskbänken som tidigare stod i ett fönster, packat upp ryggsäcken jag hade med till jobbet, tog ut en glasskål ut vitrinskåpet som nu står i fönstret i ett annat rum (kan dock inte bestämma mig om den ska står där eller på en annan plats.. blir nog en annan plats men ser så tomt ut i det fönsret).

Nä, nu ska jag inte tråka ut er med allt jag gjort idag. Meeeen, om ni så gärna ville veta har jag även sett senaste avsnittet av OTH, ätit frukost och lunch, varit ute med Otis några gånger, bytt kläder. Just det, tog även Otis på bar gärning när han åt ett VÄRMELJUS!! Haha den lilla gossen alltså.. han har knappt tuggat sönder någonting men ett ljus skulle han minsann hitta. Tur han inte hade ätit upp det i alla fall. Fick dock lov att städa som en tok eftersom det låg små smulor överallt i datarummet. Dessutom har han haft världens race här inne och kissat inne flera gånger på förmiddagen.. ovanligt för att vara honom. Han är ju i princip rumsren. Har ju varit ute med honom så det är ju inte det. Antar att han bara druckit mycket vatten och springer han runt är det klart han blir kissnödig hela tiden.

Han ligger i alla fall och sover på mina fötter just nu.. men ska väcka honom eftersom han ska få lunch sen prommis.

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0