En roadtrip till grannlandet.

 
Vilken helg vi har varit med om! I fredags hämtade vi hem Tango som fick sova hos oss till lördagen. Vi åkte iväg 07.30 på lördagsmorgonen och var framme i finland vid 14-tiden finsk tid (den var då 15 här i sverige). Långt ut i skogen skulle vi.. haha. Kvinnan som har kenneln vi skulle lämna Tango hos var jättetrevlig! Kände mig lite ringrostig på min engelska men det gick bra att förstå varandra. Ni skulle sett deras gård, jag har ALDRIG sett något liknande! Helt otroligt stort. Dom hade hundgårdar stor som en fotbollsplan. Vet inte hur många hundar dom har men Otis uppfödare sa kring 100. Dom har även draghundar och en lite mindre uppfödning av Jack Russel. Gun (Otis uppfödare) har berättat förut att hon är imponerad av att kenneln alltid lyckas hålla hundgårdarna ren också! Det är såklart ett måste men tänk dig att hålla efter så många hundar, galet.
 
Dog lite när det första jag såg var två gula labradorvalpar leka med varandra i snön. Sååå underbart söta. Hade lätt kunnat ta hem några i bilen, haha. Vi lämnade i alla fall Tango och körde vidare in till Rovaniemi där vi skulle bo tills söndagen. Vi besökte tomtelandet som jag berättar mer om senare, åt god middag och bara tog det lugnt på kvällen. Har haft en underbar helg men att åka 100 mil på drygt ett dygn är ganska intensivt. 
 
Vi hämtade Tango igår mitt på dagen och var hos Gun 19.30. Åh vad dom är tacksamma att vi gjorde detta åt dom, känns så roligt. Otis mamma ska ju föda när som helst så att lämna henne går såklart inte. Nu håller vi tummarna att Tango väntar valpar! ♥

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0