Dag 01 - om mig.

Om mig. Funderar vad jag ska skriva. Kanske lite allmänt?

Som ni förmodligen redan listat ut är mitt namn Micaela men många kallar mig Mickan, de flesta faktiskt. Jag har blivit kallad det sedan jag var liten så känns litegrann som jag heter det också, haha. Föddes år 1991 vilket betyder att jag är 19 år fast bara i 20 dagar till! Om 20 dagar är det nämligen min födelsedag! Är född och uppvuxen i Skellefteå men lämnade min lilla hemstad när jag var 18 år. Började gymnasiet i Skellefteå men efter ca 3 månader bytte jag till samma skola fast i Umeå. Pendlade dagligen Skellefteå-Umeå och tillbaka vilket är sammanlagt 28 mil per dag. Letade givetvis boende men det är extremt svårt att hitta något som passar då Umeå är en stor studentstad. Sommarlovet kom och just när jag började andra året på gymnasiet flyttade jag ihop med en tjejkompis. Vi kände bara varandra litegrann genom gemensamma kompisar så det var spännande. Vi bodde i en två så vi hade varsitt rum och delade hall, toa och kök. Funkade faktiskt riktigt bra! Bodde med henne i ganska exakt ett år innan jag flyttade ihop med min pojkvän. Har bott med honom i ca 4 månader nu och jag stormtrivs.

I höstas började jag sista året på gymnasiet men mitt i terminen tog jag mitt största beslut någonsin, att ta ett studieuppehåll. Hoppa av skolan kanske många säger. Jag kommer plugga senare, just nu vet jag bara inte när. Kommer i alla fall inte återvända till gymnasiet, det blir komvux eller folkhögskola. Jag jobbar som personlig assistent men skadade mitt knä precis i samband med att jag slutade skolan och började jobba så i dagsläget väntar jag på operation.. det är menisken jag har skadat.

 

Något mer om mig. Hm. Jag har två yngre bröder. Älskar att åka slalom. Fryser typ jämt. Tycker om att fota. Är en godisgris. Gillar mitt långa hår men blir arg på det varje dag. Tänker lite för mycket ibland. Har en mobil som inte går prata i förutom om man har i headset. Skulle vilja bo utomlands NU. Använder nästan aldrig hårprodukter även fast jag har ett ton. Följer flera serier (glee, OTH, vampire diaries, true blood). Gillar inte att bada i havet pga. fiskar. Mina naglar är väldigt starka. Folk tror ofta att jag har lösnaglar ifall dom är långa. Precis som min mamma älskar jag att tända ljus. Önskar jag kunde spela gitarr. Diska är rätt avslappnande på något konstigt sätt. Har alldeles för mycket smycken.


Är det något mer ni vill veta är det bara att skriva en kommentar. ; )




Kommentarer
♥ M I M I

haha vi är ganska lika när det gäller ditt sista stycke! det dä'r med att frya, långa naglar, diska, hårprodukter osv. :)

2011-01-05 @ 13:35:56
URL: http://mmmimi.blogg.se/
♥ Emma

Sv; kan ju säga att jag hade velat de.. :P

2011-01-05 @ 14:23:16
URL: http://fukkinglife.blogg.se/
♥ Anonym

Hej, det är är MAMMA. SKa bli spännadne läsa när du ska skriva om mig....det NI kanske inte helelr visste om Micaela är att hon tiger som muren om du berättar en hemlis sedan har hon det största hjärtat, är vacker som en dag och en KÄMPE! Håret har du ju fått från mig iaf...sorry. Puss Mamma

2011-01-05 @ 14:30:39

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0