Exreme home makeover.

Såg tidigare på säsongens första avsnitt av extreme home makeover. Har sett i princip alla avsnitt från tidigare säsonger så självklart kommer jag att följa det även denna. I kvällens program fick vi möta en stor familj. Hela 15 personer för att vara exakt. Dessa 15 personer bestod av en fantastisk mamma och hennes fyra barn. Men även hennes systers 10 barn ingår i familjen. Dessa 10 barns mamma dog i cancer för fem år sedan och på sin dödsbädd bad hon hennes syster ta hand om alla hennes 10 barn. Systern lovade & höll även sitt löfte.

Den här familjen på 15 personer hade inte ens en lägenhet eller hus, de bodde på ett hotellrum i 3 olika rum. Måste bara försöka få er att förstå hur underbar den här mamman är! På sin egen hand uppfostrar hon 15 barn. 15 stycken! Hon har gjort allt för att få behålla sin familj så att de inte splittras och att barnen får åka till olika fosterhem. Den här mamman hade heller ingen man som stod vid hennes sida. Hennes man stack då han tyckte 10 barn till blev för mycket. Ursäkta, jag är inte honom men visst fan är man där för varandra oavsett vad som händer? Man har ett ansvar.

Att se den där familjen var stort för mig. Att se en så stor familj som hade så lite ändå fanns där för varandra hela tiden. Det får en att tänka lite extra. Ofta klagar man över struntsaker. Kan vara allt från att vilja ha en tröja till att man är lite förkyld. Tänk er då att den här familjen hade nästan ingenting, förutom varandra. Jag antar att det är det som räknas i längden. Att man har varandra, finns där för alla nära & kära och uppskattar det lilla i livet.

Kommentarer
♥ malin

jag brukar ofta rå böla till extreme home makeover. alltså det är sjukt, lyckas alltid grina till varje avsnitt!

duu,vad heter textsnittet du har på din blogg? =)

2009-05-06 @ 22:49:28
URL: http://malintaflin.blogg.se/
♥ Pia ♥

sv: åh tack så mycket =)

Allt bra med dig då?

2009-05-06 @ 22:54:11
URL: http://piakristina.blogg.se/
♥ bitte

Hej vill tipsa dig om min nya tävling där du kan vinna



En fin väska och ett presentkort på 500 kr

♥ vanessa

så jävla skön mamma dom hade!

2009-05-07 @ 19:34:32
URL: http://vanesss.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0