Praktikens första dag.

Hur mår ni efter denna dag? Jag mår bra! Förutom att jag är galet trött och klockan är bara halv nio. Första dagen på praktiken idag! Måste erkänna att jag var lite nervös då jag var på väg dig. Man vet ju aldrig hur det kommer att vara och hur personalen är. För en härlig personal gör så otroligt mycket. Det visade sig att min praktikplats är ett toppenställe! Först möttes jag av en tant (får man säga så?) som presenterade sig och frågade om jag hade byxor och inneskor med mig. Ingen hade ju sagt det till mig så självklart hade jag inget med mig. Men hon var snäll och sa att jag kunde gå hem och hämta för att sen komma tillbaka. Så, fick lov att gå hem och tillbaka igen! Gick ju bra men det tog ca 40 minuter. Då stressade jag också! Hon sa att jag skulle ta det lugnt och inte behövde skynda mig men som jag är, sjävklart stressade jag.


Mellan 09.30 & 12.15 gjorde jag knappt nånting. Läste hur allt fungerar där osv, men det var det ända och det tog en kvart. Det fanns ingenting att göra förutom det, jag frågade ju. Då lunchen kom visste jag inte om jag skulle äta egen mat eller om jag fick mat där. Eftersom det är en restaurang. Gissa vad, det var ingen tvekan! Självklart skulle jag äta där sa hon som är min kontaktperson. Världens snällaste! Så jag & tre andra som praktiserar där åt lunch tillsammans. Kassler, ris och en god sallad. + Trocadero! Efter lunch gjorde jag nån slags telefonlista i excel (jag som är värdelös i det, ni kan ju gissa hur det gick) och sen fick jag sluta för dagen! Ingen jobbig dag med andra ord.


Sen jag kom hem vid tre har jag suttit och skrivit mitt cv. Börjar verkligen bli dags för att söka sommarjobb. Har sökt några stycken nu som man skulle skicka in via mail. Ska självklart skriva ut flera och gå och lämna på olika ställen också. Även min inlämningsuppgift i fek som jag gjorde klar igår och var stolt över för att den blev så bra, är borta! Eller, den finns kvar på datorn men det är bara dom första meningarna som finns. Fan. Grymt vad irriterad jag blev. Nu är det bara göra om allting. Men nu är jag så slut, det får bli imorgon.


Tråkigt & långt inlägg men idag är en dag som är dryg helt enkelt.


Kommentarer
♥ jennifer gräll

sv: okej, ja men det var tråkigt att du fick sluta.

2009-03-10 @ 21:21:36
URL: http://blondinjennifer.blogg.se/
♥ Olivia

Åh, äntligen någon som VERKLIGEN vet vad jag går igenom. hur många som helst som ba: jag vet hur det känns osvosv.. men det gör dom egentligen inte. Jag har haft de här i typ 2 år, fast på slutet har de blivit ännu värre. jag har fått något virus i kroppen som vägrar gå ur. vet inte va de heter.. kom inte ihåg och vill knappt veta. men tack för att du finns! jag finns också för dig ska du veta. :)

2009-03-11 @ 09:22:11
URL: http://www.oliviaolsen.se
♥ Anonym

Var är du? Saknar dina inlägg

2009-03-12 @ 14:55:58
♥ Anonym

Var är du. Du har inte skrivit på flera dgar, hoppas allt är ok?

2009-03-13 @ 11:34:07

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0