Svarta hål, ska vi tro på det?

Jag mår bättre än igår men är fortfarande inte riktigt hundra. Är hemma från skolan idag för jag har fortfarande lite feber. Åh, hatar att missa skolan så man kommer efter. Som tur är har vi coachtid varje fredag, det är ju jätte bra! Då är det inga lektioner och man får istället välja om man vill fara till skolan eller inte. Perfekt för mig att fara dit på fredag några timmar och ta reda på vad jag missat. Tänkte igår att det skulle vara skönt att sova ut idag till minst tolv men jag vaknade redan halv tio, kunde bara inte somna om. Sen dess har jag bara tagit det lugnt.

Förresten, ni har väl säkert hört om den här jättemaskinen The Large Hadron Collider som sägs kan skapa svarta hål och sluka upp hela jorden? Den startades imorse och än har ännu inget hänt men det stod i expressen "Men i detta första försök skickades protonerna åt samma håll i tunneln. Själva protonkollisionen, som är det som ska återskapa Big Bang och ge svaret på gåtan om universums uppkomst, sker dock först om några veckor." Sen så står det ju tusen saker till men det kan ni ju läsa själva. Jag blir bara såg arg, varför nu göra ett sånt experiment om vi alla kan dö? Näe, det där tror jag inte på. (även om jag gör det litegrann..) Och om vi nu kommer slukas in i ett stort svart hål så är det ju ändå ingen som kommer att saknas oss och ingen kommer att vara arg eftersom vi alla är döda. Haha, ni hör ju hur galet det låter? ; )


Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0