Barnvakt.

Vilken kväll! Sitter nu här i soffan och har just lagt barnen. Haha inte mina barn, har inga barn än och hoppas inte på att få det förrän om flera år. Näe men jag sitter ju barnvakt ikväll åt två super gulliga pojkar, 2 & 4 år. =) Då jag kom hit så "lekte" jag med dom. De tyckte att det var jätte roligt att kasta ett mjukisdjur till varandra så det gjorde vi typ hur länge som helst, en halvtimme kanske? Då man var liten kunde man verkligen roa sig lätt och länge. Efter lek och stojj så var det dax för middag. Tacoooos!! Typiskt på fredagar men det funkar alltid och oj så gott det alltid är. Åt hur mycket som helst så jag blev iaf mätt som tusiken.
Efter maten så drog dom hela tiden i mig och ville att jag skulle komma och se barnprogram med dom så vad gör man inte för dessa två söta barn? Vi hällde upp godis osv och hade fredagsmys. Men vi hann väl endast sitta där 2 sekunder innan dom blev sjövilda och började springa omkring. Innan jag visste ordet av så hade en av dom hoppat upp på mina axlar.. haha jag hann verkligen inte med där ett tag. Men som tur är har jag erfarenhet av två bröder så, been there, done that!
Vid 8 var det läggdax och det var inte det lättaste.. han som är två år brukar somna direkt och den andra inte så lätt. Men ikväll var det tvärtom. Han som är 4 somnade direkt men den andra busen fick jag hålla på med i en timme innan han lyckades somna. Jag gjorde allt jag kunde tänka mig göra.. läste en bok, gav an mera välling och han låg till och med i mitt knä i rummet för att försöka somna. Efter många om och men så gjorde han iaf det. När jag frågade om han ville sova sa han ja, men då jag frågade varför han inte blundade sa han att han inte ville. Så man undrar ju.. haha. Barn är allt roliga. Jag har fått mig många skratt den här kvällen.

Nu sitter jag här i soffan med en bärbar dator och på bordet har jag, godis, chips, dricka och såklart.... BEN & JERRYS!! Det är ju bara för gott, kan inte få nog!


Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0