Rain, come another day.

Ja, då sätter regnet igång att vräka ner.. ber till vädergudarna att det slutat om 2,5 timmar för då slutar jag och ska cykla ner till vårdcentralen. Det fina med detta är att jag inte har någon stänkskärm bak på min cykel! Ni kan ju bara tänka er hur jag kommer se ut.

Väska med nitar.

Jag har spanat in den här superfina väskan några veckor men har inte köpt den eftersom jag tänkte att jag behövde spara pengar samt att jag har så många väskor redan. Men när jag såg att den var på rea för endast 50:- kunde jag inte motstå! Så i tisdags blev den min! ♥

My day.

Istället för att skriva en lång text tänkte jag visa med klockslag hur min dag varit. Inte värsta dagen men nära inpå!

07.00 - Bränner fingret på kaffe eftersom "ploppen" satt löst så det sprutade överallt.
11.30 - Slutar jobbet. Skulle egentligen sluta 08 som vanligt men personen som skulle jobba dag var sjuk. Kan även tillägga att jag denna tid inte sovit på ett dygn.
12.10 - Tar bussen till stan.
12.20 - Byter buss i stan och åker hemåt.
12.22 - Plingar där jag ska av men bussen fortsätter köra så får hoppa av nästa hållplats istället.
13.00 Äter frukost/lunch när jag kommit hem och kikar lite tv.
14.00 - Befinner mig på vårdcentralen för min tå. Var där i fredags (?) och skulle återkomma denna vecka. Men fick idag veta i princip ingenting, bara att jag ska komma imorgon istället. Suck.
14.30 - Hemma igen.
15.00 - Får äntligen sova.
18.30 - Väcks av jouren som ringer 3 gånger.
19.00 - Somnar om.
21.00 - Vaknar och äter middag.
22.30 - Cyklar iväg till jobbet.

Nice day.

Hm.

Denna dag har varit - knäpp, förvirrande, jobbig, dryg och sjukt långsam. Men trots det är jag glad och längtar tills imorgon då jag är ledig. Berättar mer inatt, kl 23 börjar jag jobba.
So long! ♥

Heart.

Lämnade en litet hjärta hos min pojkvän innan jag for hem idag, hihi. (Spegel + tandkräm)

Beautiful.

Medans jag sitter här på jobbet och inte har så mycket annat för mig tänkte jag berätta en sak som hände ikväll. Here we go peeps.

Varje gång jag ska ta mig till jobbet är det cykeln som gäller, så även denna kväll. Började kl 22 så trampade iväg hemifrån ca 30 minuter tidigare. När jag har i princip 5 minuter kvar ringer jobbet och säger att dom har hört flera skott. "Skott?" tänkte jag. När jag var i luren körde en polisbil förbi och sedan en till. De bad människor att vända om. Jag frågade inte utan stod på håll, men alla som gick eller promenerade vände om. Hur som haver sa jobbet att jag borde vända om och ta en taxi. Sagt och gjort cyklade jag tillbaka för att sedan ringa taxi. När jag väl satt i taxin och började närma mig jobbet såg jag ytterligare 3 polisbilar. En som svängde in på ett område, den andra hade stannat en bil och en tredje körde förbi just utanför mitt jobb.

Nu återstår bara frågan: vad i all världen rörde det sig om?
Det har fortfarande inte dykt upp något på lokaltidningens hemsida. Jag som är så nyfiken av mig.. men tycker det är lite obehagligt samt otäckt att något som detta händer just här.

Gold & flower.

Minst ett tiotal gånger har jag tittat på dessa finfina örhängen när de hängt i ur & penn's affär väldigt länge. I förrgår blev dom äntligen mina! Som jag längtat, var tvungen att slå till när de endast kostade två guldtior.

New.

I inlägget under detta (HÄR) kanske ni la märke till min nya tröja. Köpte den för två dagar sedan. Monki 60:-. Den är hur skön som helst och tror även den fanns i andra färger.

Peach.

Idag. Eller.. igår om man ska vara korrekt eftersom klockan har passerat midnatt.

Off.

Drar strax iväg till jobbet. 22-08!
Tar med mig datorn så vi hörs inatt. Puss!

Tjabbatjena!

Igår hade jag ju en ledig dag så kvällen spenderades med min pojkvän. Var galet skönt att få ligga kvar i sängen till klockan 12 idag medans han drog iväg redan vid halv 7, hihi.
Idag blev det en tur till centrum där jag just kom hem ifrån. Hittade många fina saker men kom endast hem med en body. Shoppade förresten även igår, visar senare! Mina mage kurrar så ska laga middag.

Tisdag.

God morgon!

Efter några välbehövliga timmars sömn är jag nu rätt så utvilad. Kom hem från jobbet vid 08.30 imorse och vet ni vad? Idag är jag ledig! Känns så himla skönt. Börjar inte jobba förrän kl 22 imorgon. Nu: Frulle.

Puderrosa.

Tre sötsaker från Monki. Måste nog ta mig en tur dit snart.

Love.

(Ignorera att jag ser ut som ett spöke på denna bild.)

Två av mina bästa på varsin sida. Det kan inte bli bättre. Emelie & Petter. ♥

Besök.

Petter vann en liten blomma åt mig på Åsele Marknaden, hihi.
Mitt på dagen dök mamma och hennes man upp tillsammans med hundarna och katterna. Dock fick katterna stanna i bilen, hade blivit lite mycket i lägenheten annars. En hund har jag aldrig ens träffat eftersom endast är 3 månader gammal. Men oj så söt och fin liten vovve!
Mamma hade med sig fika så vi satt och fikade en stund innan de skulle vidare söderut. Det var jättetrevligt att få träffa dom eftersom jag jobbar så mycket så hinner aldrig åka hem till Skellefteå. Kommer nog inte bli förrän skolan börjar om. Är ledig max två dagar åt gången så då hinner man knappt dit innan man ska hem igen.
Nu väntar jag på Petter som ska komma och hämta upp mig för vi ska äta middag tillsammans. Pizza står på menyn!

Måndag.

Att vi nu går in i vecka 30 innebär att jag endast har 4 veckor kvar av mitt sommarlov. Dock jobbar jag väldigt mycket nu och fram till att skolan börjar vilket betyder att mina lediga dagar är få så det gäller att ta vara på dom.

Detta är även mitt sista sommarlov någonsin. Känns väldigt märkligt på ett sätt, men å andra sidan så otroligt skönt!

Utomlands.

Alanya -09.

I detta ruskiga väder önskar jag inget hellre än att ligga på en strand, känna lukten av havet. Solens strålar värmer. Kärleken ligger bredvid, ögonblick som sätter sig i minnet förevigt. Jag behöver detta mer än någonsin. Ge mig en resa till något underbart vackert ställe?

Regn.

Precis i samma sekund som jag skulle börja cykla hem från jobbet vid 08 imorse började regnet ösa ner. Hur typiskt? Att min cykel inte har en stänkskärm gjorde ju inte saken bättre. Plus att jag endast hade på mig mjukisbyxor och en kofta. Får ta med mig jacka ikväll ifall regnet envisas med att stanna kvar.

Steg i alla fall upp för en timme sedan vilket betyder 6 timmars sömn för min del. Blir nog att sova en stund innan jobbet så jag orkar hela natten.

Tänk om man istället hade nöjet att få ligga på en strand med strålande sol.

Godkväll, god morgon?
Hur som haver sitter jag på jobbet. 2,5 h kvar tills jag slutar.

Lördag.

Ursäkta för dålig uppdatering. Igår var min lediga dag av de få jag har så tog vara på tiden genom att vara med min pojkvän. På kvällen var vi även och bowlade med Alexandra & Daniel. Mycket roligt! Sedan for jag och Petter på hemmakväll där vi hyrde film och köpte varsin B&J. Mums! Bara 33:- dessutom, snacka om bra pris när de annars kostar ca 50.

Fick veta att jag ska börja jobba två timmar tidigare idag så klockan 20-08 ska jag befinna mig på jobbet. Så nu blir det middag och sedan sova så jag orkar med hela natten. Vi hörs inatt!

Home.

Sådär. Nu var ett natt pass på 10 timmar avklarat på jobbet! Dags för mig att krypa ner under täcket och sova några timmar. God natt, eller snarare god morgon för majoriteten av er. ; )

Åsele.

I söndags kom jag hem från en helg i Åsele där det var "Åsele Marknad" vilket jag inte har berättat om så tänkte göra det nu. Jag, min pojkvän, min bästa vän Emelie och hennes pojkvän sov i en husvagn mitt i centrum vilket var toppen. Medans alla andra tältade fick man sova i en säng, ha tillgång till vatten, toa, kylskåp osv.
Blev inget fynd på marknaden förutom mat, haha. Däremot är det mysigt att bara gå omkring och tittta på alla saker. Enormt mycket folk var det också! Fredag och lördagkväll var det party som gällde. Här kommer några bilder från dagarna.

Torsdag.

Egentligen har klockan passerat 00.00 men vi låtsas som det är torsdag fortfarande (haha). Igår var jag ledig och idag påbörjade jag mitt pass klockan 22 vilket innebär att jag nu sitter på jobbet.

Under min lediga tid åkte jag till min pappa och sov över. Blev god tacos till middag, ett kvällsdopp i en sjö efter det och sist en film. En riktig bra dag med familjen!

not not not nothin' on you babe.

Bilden är tagen i helgen på åsele marknaden.

Om ungefär en timme kommer denna fina man till mig. Blir middag och bara en myskväll skulle jag tro. Hoppas ni får en fin tisdagskväll. ♥

Rosa.

Även dessa fyndade jag på ur & penn för en tjuga. Nice!

Blue. Purple. Red.

Udda & färgglada - i like it!
Gick för en tjuga på ur & penn.

And you know in the end it'll be O.K.

God morgon!

Hoppas att ni alla mår bra denna måndag vare sig ni är lediga eller jobbar på. Själv kom jag hem vid 08.30 från jobbet vilket resulterade i cirka 5 timmars sömn. Eftersom jag varit borta under helgen ser det rent ut sagt som ett bombnedslag i lägenheten. Väskor som inte packats upp, kläder ligger huller om buller, lägenheten ska städas och jag har även bokat tid i tvättstugan så har slängt i första tvätten. Men tänk så skönt om några timmar när allting är fint!

Shoe.

Mina designade sko på NELLY.COM

Hjälp mig att vinna, rösta på mina skor här!

Om du har några sekunder så skulle jag uppskatta om du ville rösta på min sko. : )

Måndag.

Klockan har passerat midnatt vilket betyder att vi går in i en ny vecka. De flesta av er ligger nog och sover för att gå upp till jobbet imorgon eller sova ut för att ni har sommarlov eller semester. Själv sitter jag på jobbet och slutar om ca 6 timmar - sedan är det min tur att sova!

Hej sötnosar!

Som ni kanske förstår har jag inte haft tillgång till datorn under helgen. Jag har nämligen varit iväg till åsele marknad. Tillsammans med Emelie, Petter & Victor har jag haft en otroligt rolig helg!

Måste försöka få mig lite sömn nu innan jag börjar jobba kl 22. Så vi hörs inatt!

Sun.

Efter några timmars sömn som var välbehövliga låg jag ute på gräsmattan hela eftermiddagen. Sol. Värme. Fåglar som kvittrar. Musik. Bok. Med andra ord - inte mycket som behövs för att ha en fin dag.

Torsdag.

Klockan är några timmar över midnatt och jag tror inte ni är så många som är vakna vid denna tid. Själv är jag på jobbet och har 4,5 timmar kvar innan jag slutar och ska cykla hemåt. Kommer nog somna direkt när jag kommer hem!

Hallå!

Sommaren är underbar och igår jobbade jag natt som jag även kommer göra idag och imorgon. 3 nätter på rad, vilket betyder att jag sover och äter på dagarna. Kom nyss hem efter en stund på stan med min älskling. Vi drack varsin smoothie och bara tog det lugnt. Men nu är jag hemma igen. Ska snart äta middag sedan sova innan jag börjar jobba klockan 22.
Sådär, lite update! Tar med mig datorn så inatt blir det troligtvis några inlägg. Peace.

Michael Grimm.

Hur grymt duktig är inte denna kille!

Tisdag.

Efter middagen igår tog jag cykeln till Emelie där vi tittade på lägenheter och umgicks på kvällen. Senare åkte jag förbi Petter där jag även sov över, var alldeles för trött igår för att cykla hem så det gjorde jag imorse istället. Idag är min sista lediga dag och det är mulet - jag som ville ligga ute i solen.

Igår.

Beach.

Idag blev det lite häng på stranden med min fina Emelie. Petter & Pontus var också där så det var trevligt. Dock blev det inget bad för mig idag, trots att det var varmare än igår. Kände inte för att domna bort i hela kroppen och frysa sönder. Men några härliga timmar blev det!

Honey.

Bild 1: "Du kapar ju alltid mitt huvud" /Petter
Jag försöker mig på ett nytt försök.
Bild 2: Lyckas kanske en millimeter bättre.. haha.

Det är inte så lätt när man har en pojkvän som är 2,5 dm längre. Jag får stå på tå och han får huka sig. ; )

2x15

Spännande match, dock mållöst än så länge. Nu kör förlängningen igång, vilket lag är er favorit?

Tjabbatjena!
Idag landade jag i Umeå igen efter några mysiga dagar hemma hos mamma i Skellefteå. Jag & Petter körde direkt till stranden när vi kom tillbaka så där spenderade vi eftermiddagen tills molnen tyvärr tvingade sig till oss. Jag gjorde i alla fall årets första dopp! Det var verkligen på tiden, eller hur?

Nej nu måste jag dra mig mot soffan, 5 minuter kvar till matchen!

Fredag.

Plaskade ner mot stan i regnet som öste ner tidigare idag. Köpte hårfärg så i afton blir det byebye utväxt. Det är faktiskt första gången i hela mitt liv jag ska färga håret hemma, haha. Hör och häpna.

Ska strax ner på affären och om drygt en timme kommer min älskling körandes hit. Längtar! Vi hörs efter helgen fina människor.

Stadsfesten.

Stadsfesten pågår för fullt nere i centrum och så kommer det vara ända till söndag. Jag var ju ner en sväng igår och kommer även gå dit på lördag. Dock känner jag inte för att betala in mig på kvällarna. Ärligt talat tycker jag det är för dyrt, jag lägger hellre pengarna på något annat - som att spara till en resa.

Men stadsfesten kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat. Festivalen startade redan 1994 när jag endast var 3 år gammal och kan därför, mer eller mindre, säga att jag är uppvuxen med det. Fram till och med 2005 hade den namnet Skellefteåfestivalen men jag börjar vänja mig vid det nya namnet Stadsfesten, haha.
Jag minns när jag fick börja åka alla de "stora" karusellerna vilket var en mäktig upplevelse när man var mindre. Jag älskar det lika mycket fortfarande. Karuseller är så himla kul! Sedan var det givetvis en häftig upplevelse när jag och mina vänner fick börja gå in själv på kvällarna utan föräldrar. Det var en höjdpunkt. Ytterligare ett minne är när Aqua var stora och spelade festivalen. Jag, mina två bästa vänner och mamma stod i regnet som öste ner som sjutton - men jag hade dittills aldrig varit så glad som när jag såg dom.

Förra året när jag och Lina var på väg ner till stadsfesten.

Photo.

Detta foto tog jag i förrgår. Tycker verkligen om denna bild!

Torsdag.

Första morgonen som jag stiger upp i relativt god tid - dvs vid 10 tiden. Möts av solstrålar genom fönstret och värme ute på balkongen. Åt frukost och gick till mormor för att hämta jordgubbar som jag skulle få. När jag kommer hem igen är det endast moln. Enligt yr ska det vara enbart sol till 19? Ber till gudarna att dom har rätt och att vädret vänder!

Leopard.

Min sköna outfit som jag bar idag. Bor mer eller mindre i mina jeansshorts nu på sommaren, haha.

Foto.

En bild som jag tog igår. Midnight sun.

Hej underbaringar.

Blev riktigt irriterad igår morse när jag vaknade upp med världens förkylning. Dock är det mycket bättre idag! Åkte buss hem till min mamma i Skellefteå igår där jag fortfarande är. Blir här flera dagar till. Otroligt härligt! Igår var vi bjudna till min moster på middag, dock var jag så risig så hade ingen vidare aptit men följde med ändå. Hade en mysig kväll.

Idag var jag, mormor, min kusin och mitt kusinbarn ner på stadsfesten. För er som vill veta mer, klicka HÄR. Blev en fika mitt i stan och efteråt kikade vi på karusellerna och kollade runt i alla marknadsstånden.

22.

Tidigare idag var jag på gymmet och sedan hemma en liten stund för att senare fara till jobbet för möte. Har slängt i mig en enkel middag nu och ska strax cykla iväg till Petter. Idag har vi förresten varit tillsammans i 22 månader.

I lördags.

Jordgubbar.

En filt, vattenmelon, jordgubbar, solsken och en fin pojkvän - man behöver inte så mycket mer för en lyckad sommardag. Så spenderade jag gårdagen.

God morgon!

Hade inte ställt alarmet idag så vilken tur att Petter ringde och väckte mig så jag inte sov bort hela dagen. Dock är det mulet, så det blir nog att fara till gymmet istället för att sola idag. Dessutom sov jag dåligt inatt eftersom det mitt i natten började vräka ner regn och åskan kom på besök. Har nog aldrig hört det väsnas så mycket. Men det är lite mysigt faktiskt!

Har varit med Petter både i lördags och igår eftersom han hade varit bortrest på en fiskeresa. Därav dålig update. Men nu när sommaren är här har man så mycket annat för sig. Ni förstår säkert.

Fredag.

Kan med glädje säga att jag nu är ledig 1,5 vecka från jobbet. Bröjar jobba 13 juni igen. Jobbade till kl 22 ikväll så denna fredag har bara varit lugn och ska väl hoppa i säng om inte allt för länge.

Måste även tillägga att jag såg eclipse igår! Oh, damn. Jag hade skyhöga förväntningar och trots det var filmen ruskigt bra! Nu får vi istället vänta över ett år till sista filmen, suck. Men den som väntar på något gott.. ; )

God morgon folket!

Regnet har vräkt ner sedan igår och åskan kommer och går hela tiden, men nu verkar det ha lugnat ner sig. Därav ingen uppdatering. Kvällen igår tillbringades i soffan framför filmen "Shutter Island". Den var bra men lite annorlunda.

Här har ni några bilder från i måndags när jag var på stan med Lina.