Stadsfesten.

Stadsfesten pågår för fullt nere i centrum och så kommer det vara ända till söndag. Jag var ju ner en sväng igår och kommer även gå dit på lördag. Dock känner jag inte för att betala in mig på kvällarna. Ärligt talat tycker jag det är för dyrt, jag lägger hellre pengarna på något annat - som att spara till en resa.

Men stadsfesten kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat. Festivalen startade redan 1994 när jag endast var 3 år gammal och kan därför, mer eller mindre, säga att jag är uppvuxen med det. Fram till och med 2005 hade den namnet Skellefteåfestivalen men jag börjar vänja mig vid det nya namnet Stadsfesten, haha.
Jag minns när jag fick börja åka alla de "stora" karusellerna vilket var en mäktig upplevelse när man var mindre. Jag älskar det lika mycket fortfarande. Karuseller är så himla kul! Sedan var det givetvis en häftig upplevelse när jag och mina vänner fick börja gå in själv på kvällarna utan föräldrar. Det var en höjdpunkt. Ytterligare ett minne är när Aqua var stora och spelade festivalen. Jag, mina två bästa vänner och mamma stod i regnet som öste ner som sjutton - men jag hade dittills aldrig varit så glad som när jag såg dom.

 

Förra året när jag och Lina var på väg ner till stadsfesten.


Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0