Kommer ni ihåg?

 
Kommer ni ihåg detta?
 
Jag och Petter har fått ett jättefint klickgolv av mammas kille som blev över när han gjorde om hemma hos sig nyligen. Så himla snällt! Golvet ligger under vår säng och har legat där någon månad. Förra veckan pratade jag med hyresvärden om situationen och frågade om vi gick lägga nytt golv om vi gör det själv. Hans svar? Inga problem! Det går jättebra. Ni måste ju ha nya lister också så då är det ju lika bra ni köper nya vita. Det betalar vi själv såklart men ändå!! Eftersom det är en hyres brukar man ju inte få göra om hur man vill men vår hyresvärd är verkligen toppen när det gäller sådant. Vi har träfärgade lister i hela lägenheten (förutom listerna som sitter runt dörrar, dom är vita) så att få vita i sovrummet känns lite lyxigt.
 
Där Otis rev upp golvet har vi haft en matta tills vidare (ej så snygg en heller..) men när han för 2 veckor sedan blev dålig i magen gjorde han sina behov på den mitt i natten. Vi slängde den direkt. I 2 veckor har vi haft Otis säng där hålet är men nu börjar det bli lite drygt! Den står ju nästan mitt i rummet och varje gång jag ska till min sida av sängen får jag liksom kliva över den. Stackars Otis om han ligger där också, haha. Klart det fungerar men det hade varit riktigt skönt att få dit det nya golvet. Dock är det inte bara att lägga nytt. Gamla listerna ska bort plus golvlisten som är vid dörren, nya listerna ska sättas dit och golvet ska läggas. Underlättar ju inte att vår säng är oflyttbar. ;) Haha. Har inte pratat med Petter om det men jag tror vi måste skruva isär den, annars kommer detta aldrig gå. Vi får väl sova i soffan eller nåt medans. Det återstår att se...
 
I afton ska vi fara och kika på lister samt att vi måste handla mat. Blir bra.

Kommentarer
♥ Marie

Ohh vad roligt att ni ska få nytt golv,d et ska vi med i hallen, de lovat men också väntat och väntat

Svar: Ja! Åh, vad härligt. Hoppas det blir snart :)
Micaela

2012-10-29 @ 17:52:55

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0