Matförgiftning?



Tror banne mig jag har åkt på självaste matförgiftning...........

Mellan klockan 04 och 07 var jag upp på toaletten och spydde 4 gånger!! Fy och fan vad obehagligt. Att magen dessutom krampade så att det tryckte mot mitt revben var allt annat än skönt. Mitt vänstra revben står ut lite mer än höger så kändes som att det trycktes ihop, usch.
Vaknade igen när mamma skickade ett sms 11.30 och då såg jag att Petter också hade skickat ett 2 minuter tidigare men det vaknade jag inte av. Petter hade en fundering om det kan vara matförgiftning vilket även var min tanke när jag var upp inatt. Vi åt sallad från ica till middag igår, ni vet där man kan plocka ihop själv vilka saker man vill ha i sin sallad. Jag tog bland annat kyckling och det känns som att det borde varit den. Petter mår inte heller så bra... fast han har i alla fall inte spytt. 

Jag skulle egentligen ha jobbat 07-07 idag så känns riktigt surt att förlora 24 timmars lön men vad göra. Bara att acceptera läget som det är. Försöka äta lite men ofta och att dricka eftersom man förlorar så mycket vätska och salter då man spyr. 

Petter har i alla fall tagit med sig Otis till jobbet, tack älskade. Så blev förvånad när jag vaknade och det inte var någon som låg ovanpå mitt huvud, haha. Nämen det är skönt att bara kunna vara idag utan att behöva gå ut med Otis eller aktivera honom. Fast självklart längtar jag ihjäl mig tills dom båda kommer hem om ett par timmar.

Nä fy. Nu ska jag mysa ner mig i soffan och försöka samla krafter.
Hoppas ni alla mår bättre än mig.

Kommentarer
♥ Ida

Fin blogg, krya på dig <3

2012-05-09 @ 15:17:25
URL: http://duvor.blogg.se/
♥ Hanna

Fy! Där brukar jag köpa sallad ofta och då speciellt kyckling :/

2012-05-10 @ 14:40:21
URL: http://mylifewithmylove.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0