Magic.



Helt otroligt fin och härlig dag vi har haft!

Mitt på dagen gick jag till mamma som är hos hennes karl här i stan. Redan ett par tiotals meter bort visste Otis vars vi var på väg. Till och med vilket ytterdörr vi skulle gå in i. I trapphuset blev han alldeles tokivrig!! Lillgrabben förstod att han äntligen skulle få träffa sin bästa vän! Så rart att se. Kunde ju knappt torka honom även fast jag stod utanför dörren eftersom han sedan nästan bokstavligt talat FLÖG in genom dörren. Snacka om glädjerus! Hans bästa vän som jag talar om är Åke, mammas hund. Dom leker verkligen hur bra som helst med varandra. Åke är en strävhårig foxterrier som bara är några månader äldre än Otis men tittar man på storleken så väger väl Otis ca 15 kg mer.. haha. Och då är han bara halvvägs dit han ska i vikten. Men man ska inte underskatta Åke! Han är jäkligt snabb och smidig.
Otis är mer utav en heffaklump. ;)

Mammas karl håller på att måla om för fullt hemma hos sig så någon timme senare när Petter kom förbi tog vi en sväng med bilen. Vi åkte en bit bort där det inte fanns några vägar, bilar eller andra människor. SWOSH sa det så sprang dom lös. Himla härligt att se när dom sprang i kapp, jagade varandra och strosade omkring bland snöhögarna. Eftersom vi bor väldigt centralt och Otis bara är snart 6 månader har vi honom aldrig lös här kvarteren så att kunna fara iväg för att släppa lös honom är fantastisk. Tur man inte behöver fara långt för det. Att träna inkallning är något som jag känner är oerhört viktigt, så framöver blir det många turer med det! Mycket lättare att göra det nu när snön börjar smälta också. Tror det kommer bli en toppenvår!

Nu ska jag och mina grabbar (Petter och Otis) hem till mamma igen, vi är bjudna på middag. Trevligt!
Hoppas ni alla har haft en lika fin lördag som vi haft och en fortsatt bra lördagkväll. 

Kommentarer
♥ Marie - Fota lyckan i vardagen

Tassi så sött, Bellman är likadan, han vet vissa vart de bor och svansen blir som en propeller långt innan och det syns att han vet vart vi ska, sedan studsar han nästan då vi närmar oss, hehe

2012-03-17 @ 19:11:05
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
♥ mysan

va rädd om dej!

2012-03-18 @ 11:09:03
URL: http://myedenvad.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0