Tisdag.

 
Är glad att vi har nära till veterinären eftersom jag inte har körkort. Tog en promenad dit idag med Otis. Vi var ju där förra veckan för att röntga honom (OTIS ÄR FÖRRESTEN FRIRÖNTGAD!! Höfter A och armbågar 0! SÅ GLAD) samt att de kollade i hans öron. Visade sig att han har svamp i det vänstra och han hade lite i det högra. Det högra såg jättefint ut men det vänstra är fortfarande inte bra, fast det har i alla fall blivit bättre. Så vi ska fortsätta behandla honom en vecka till så får vi se nästa vecka hur det ser ut.
 
Otis blir ju helt galen när vi kommer någonstans, okej inte galen men helt överlycklig är väl ett bättre ord. Veterinären är inget undantag. Speciellt när det luktar alla möjliga djur och det sitter en annan hund i väntrummet... tackar kvinnan som sa att vi får komma in på ett rum och vänta istället så jag får andas, haha. Jobbigt att försöka hålla tillbaka honom när allt han vill är att hälsa på hunden. Vi fick vänta i 30 minuter innan veterinären kom eftersom de fick in ett akutfall. Det gör ingenting, hoppas bara det gick bra för den hunden... dock var Otis tålamod slut efter några minuter så han började bita på kopplet. Efter 10 min kom en veterinär in och sa att det skulle dröja och frågade om Otis tycker om leksaker. Haha ja, han gillar allt svarade jag. "Ja han är en labbe så han älskar väl allt och alla kan jag gissa ;)" Haha det har hon rätt i. Hon kom tillbaka med en leksak (den ni ser på bilden). Så snäll och omtänksam tjej! Det tackar jag för. Tog bara några minuter så hade han bitit av svansen på gosedjuret. Några minuter senare var det ett hål i örat och då la jag bort den. Ingen hit att äta bomull! 
 
Otis var i alla fall jätteduktig när dom kollade i hans öron och veterinärerna var hela 3 stycken! De 2 första som kom in var så himla bra, de visste att en superglad vovve väntade innanför dörren så de tittade inte på honom utan hälsade bara lite snabbt. Är så glad när folk har kunskapen! Hade de gullat med honom och pratat med bebisröst hade han ju bara blivit ännu mer glad och rörlig. Sedan kom veterinären som skulle kolla honom i öronen och en av de andra två stod vid Otis huvud och gosade med honom samt pratade. Otis älskade henne direkt, hihi. Toppenbra besök!
 
Vi vandrade hem i kylan... -17 grader. Brr.

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0