Rackartyg.

 
För att göra en lång historia så kort som möjligt. Jag var på jobbet i förrgår när jag fick ett mms med denna bild.............. fy sjutton!
 
Petter for hem för att äta lunch och rasta Otis men möttes då av detta när han kom hem. Sovrumsgolvet. Åh. När Otis var liten bet han upp ett litetlitetlitet hål på golvet eftersom han försökte komma åt lappen som satt under hans säng och råkade då komma åt golvet som är plast (sämst). Klippte givetvis bort lappen. Han har ju i princip aldrig tuggat på något han inte får så jag blev minst sagt förvånad! Först blev jag såklart arg och irriterad men nu känner jag bara att det är som det är. Går inte spola tillbaka tiden.
 
For till djuraffärn igår för att handla diverse saker. Passade då på att rådfråga en i personalen vad vi skulle göra. "Fy-spray" är nog ingen idé för då kommer han bara äta på något annat. En orsak till varför han gjort såhär kan vara hormoner. Han har inte börjat lyfta på benet än men han markerar (sparkar med bakbenen) när han gjort sina behov. Han är 9 månader så han börjar väl bli könsmogen snart. Hon i butiken sa detta jag nyss skrev. Hon fortsatte prata. Även om han inte gjort såhär nu kan hanhundar få detta beteende när dom blir könsmogen, eller så skäller dom, men det gör aldrig Otis. Labradorer är ju kända för att inte skälla så. ;)
Det leder till att dom blir stressade och då går dom runtrunt tills dom till slut hittar något intressant att bita på. Jag tror det är något sådant som är i farten... i samband med hur det varit sedan i torsdags!
 
Otis började ju halta som ni vet men nu är det mycket bättre!! Faktiskt helt bra skulle jag säga. Men i fyra dagar låg han helt utslagen. Vilade hela tiden. Förutom när han var ut för att endast göra sina behov. Inge spring, inge motion, inge lek. Ni kan ju tänka er hur understimulerad han måste ha blivit. Ryser av bara tanken. Just det. När Petter sedan hade slutat för dagen och kom hem stod Otis och bet på tapeten i köket... då var han billig kan jag lova. Tur att Petter tog honom på bar gärning och att han inte hade förstört så mycket på väggen i alla fall. Bara lite längst ner. Det är ingenting jämfört med golvet! 
 
På golvet i sovrummet har vi lagt hallmattan tills vidare. Man behöver ju en stooor matta för att täcka det vår lille busnisse har åstadkommit. Ni kan jämföra med hans säng - som typ är den största storleken. Vi får köpa en finare och mer passande matta snart. 
 
Vi kommer såklart behöva lägga nytt golv vilket känns onödigt och jobbigt men vi måste. Dock är det inte bästa tiden. Mitt i sommaren. Petter går snart på semester. Han åker bort. Vi åker sedan bort. Pengarna kommer rinna iväg snabbt i göteborg och norge, man vill ju kunna unna sig flera saker då. Så golvet får vänta tills början av hösten tror jag. Känns inte sådär jätteakut. Ironiskt med tanke på att dom la nytt golv just innan vi flyttade in här vilket är ganska precis ett år sedan snart.
 
Huvudsaken efter allt är att Otis är bättre i sitt ben och äntligen kan han få liiite mer motion, busa och så vidare. Och ni behöver inte påpeka att han behöver få träna huvudet, inte bara motion. Tro mig, jag tränar honom dagligen psykiskt. Det har vi gjort sedan han var liten och det är ett måste. Menar under helgen som varit, då har det inte varit lätt att träna honom psykiskt då han inte ens orkat göra något men ändå blivit understimulerad.

Nåja. Otis är i alla fall tillbaka till sitt vanliga jag vilket känns underbart! Vad är väl ett upprivet golv jämfört med en glad och frisk hund? :)

Kommentarer
♥ Felicia (kristen stewart hemsida)

Hej =)Skulle du vilja göra bloglovin byte ? =) jag är tar INTE bort , tycker själv inte om när folk gör det :/

2012-07-04 @ 09:37:08
URL: http://kristenstewart.se
♥ Marie - Numera dalkulla ♡

Ohh lala sicken buse, Bellman gjorde så också ett par ggr, men ej på govlet, men han bet sönder brädorna under våran säng på några ställen, samt bet hål i våran madrass, bet sönder sin biabädd, samt ett hål i vägen på sambons jobb. Det är det som han bitit sönder som är stort, gaaaaah

Haha Bellman är labbe ochhan är ganska skällig ;)

2012-07-04 @ 15:55:45
URL: http://myflowergirl.blogg.se

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0