Torsdag.

 
Bild från förra året.
 
Igår var min och Petters årsdag. 4 år tillsammans och 1 år som förlovade! Tiden går verkligen snabbt samtidigt som det känns som vi varit med varandra i evigheter. Tänk vad mycket som har hänt under dessa år. För er som inte vet träffades vi på en fest sommaren -08. Egentligen skulle jag varken jag eller Petter dit men det slutade med att vi båda hamnade där, lite ödet. Jag var där med en tjejkompis men träffade även min killkompis som var där. Det roliga är att Petter trodde att jag och han var tillsammans, haha. Men det var vi ju verkligen inte. På den vägen är det. Vi började prata och ses kommande veckor innan vi till slut blev tillsammans.
 
Jag bodde hemma hos mamma i Skellefteå när vi träffades och Petter bodde här i Umeå. Dock flyttade han till sin mamma kort efter att vi träffats, vilket är några mil söder om Umeå. Hela 18 mil hade vi mellan oss. Turen var väl att Petter gick sista året på gymnasiet i Umeå och jag började första året i Skellefteå men bytte till Umeå efter ca 2 månader. Så vi kunde i alla fall träffas ibland efter skolan osv. Men jag pendlade ju 24 mil tur och retur varje dag... innan jag efter 1 år flyttade till Umeå. Det var alltså augusti -09. I början av hösten -10 flyttade vi ihop. Slutet av sommaren -11 flyttade vi till vår nuvarande lägenhet. Så vi har varit sambos i 2 år och har även sedan november -11 vår finaste Otis. Livet är underbart! Många turer har vi haft mellan oss men vi har alltid funnits där för varandra. Aldrig tvekat på att vi hör ihop. Visst att man tjafsar lite då och då men jag och Petter har faktiskt aldrig haft något riktigt storbråk eller gräl. 
Önskar jag kunde säga hemligheten som fått oss att klara dessa 4 år men ärligt talat så vet jag inte själv. Jag tror att om man har hittat sin själsfrände så är det inte svårare än så. Det finns inga genvägar. Man är helt enkelt skapta för varandra. Är det meningen så är det.
 
Skulle jag skriva alla Petters positiva egenskaper och varför jag älskar honom skulle jag kunna skriva en hel dag, minst. Tror jag skippar det, hihi. Vi hade i alla fall en jättemysig kväll. Petter jobbade på dagen och jag var på möte. Men på kvällen gick vi ut och åt middag och när vi kom hem åt vi frukter som vi doppade i smält choklad.
Fick även en present av Petter, visar senare. Såååå glad!! Ska pyssla med den nu!
 

Kommentarer
♥ Anna

Vi är lyckligt lottade som hittat våra själsfränder! Der är lite roligt att jag och patrik också firar fyra år i november och ett år som förlovade, hihi. Saknar dig!

Svar: Ja att vi är! :) Haha eller hur, vad är oddsen på det. Ganska häftigt ändå. Hade tänkt komma förbi dig i veckan men har varit så mycket. Men vad gör du/ni på lördag? :) Kram!
Micaela

2012-09-06 @ 10:54:00
URL: http://www.lillannaa.blogg.se
♥ ♥ Marie - Fototokan

Grattis till er, samt då var det ju meningen för er att ni träffades ef ni eg inte skulle dit

sambon och jag träffades då han skulle till Emmaboda Festivalen & jag var nere i Småland på semester =D

2012-09-06 @ 11:32:31
URL: http://myflowergirl.blogg.se
♥ Malin

Va fina ni är!! ♥

2012-09-07 @ 12:47:05
URL: http://malinmalinmalins.blogspot.se/

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0