Buse!!

 
 
Japp. Detta möttes jag av imorse när jag kom in genom dörren efter att ha varit ute och fotat. Var inte borta mer än 15 minuter?! GAAAAH.
 
Ni kan ju bara tänka er hur chockad och irriterad jag blev. Otis har ju i princip aldrig bitit sönder något. Jaja, om vi ska vara noga så tuggade han sönder min laddare till mobilen när han var valp (typ 3 månader) och i våras rev han upp en bit av golvet (plastmatta, var ett litet hål redan som han råkade riva upp när han var valp, som han nu hade hittat igen eftersom det var bredvid hans säng).
 
Att jag lyckades fota hans påhitt var bara "tur" eller vad man ska kalla det. Hade kameran hängandes runt halsen. Klick, klick. La sedan bort den direkt för att säga åt Otis att han gjort fel. Jag tror inte på att skrika åt en hund. Ta i den hårt eller att på något sätt använda sådana metoder. Försökte hålla mig så lugn som jag kunde i stundens hetta. Tog inte tag i varken kudden (det som var kvar av den som han hade i munnen, haha) eller Otis utan sa bara "loss". Stod framför honom och han rörde sig inte ur fläcken vilket var bra, han kunde ju blivit busig och sprungit iväg. Han tycker om att bli jagad när han har något han inte får ha. Efter några sekunder tittade han upp på mig, sa loss igen, då släppte han den. Satte sig utan att jag sa något mer. Sa med låg stämma "fyyy". Skämdes gjorde han. Matte var INTE glad. 
 
Så, varför gjorde han såhär? Ingen aning. Finns några tänkbara alternativ. Gick inte så lång promenad med honom på morgonen, typ 15 minuter. Men nog har vi gått korta svängar på morgonen många gånger och aldrig har han gjort såhär då. Vi kan lämna honom 3-4 timmar utan att han skäller, han rör inte ens en leksak eller dricker vatten under tiden han är själv. Han kanske var busig när jag gick utan att jag märkte det. Eller så är det för att han börjar bli könsmogen på riktigt. Är helt säker på det. Igår lyfte han faktiskt på benet för första gången!! :) Mot en lyktstolpe. Snacka om att jag blev förvånad, haha. Dessutom kissar han fler än 1-2 gånger/promenad. Förut kissade han 1 max 2 gånger, och då kissade han liksom allt han behövde. Nu är det kanske 3-4 gånger beroende på promenadens längd såklart. Dock har han inte lyft på benet nåt mer men det lär ju komma. Har även märkt att han börjat lukta ännu mer på marken när vi är ute. Hur nu det är möjligt?! Hihi. Tycker han alltid haft nosen i backen men nu är det verkligen som att han spårar. Samt att han börjat slicka på vissa ställen i gräset. Kan ju ha varit löptikar där.. brukar säga åt honom då.
 
Måste ändå säga att det är roligt och intressant att se hur Otis utvecklas. Hur han kan gå från en stor stark hund till att nu ligga i hallen som en liten bebis. Förvånas över hur han kan se så stor ut men i nästa så liten.  Han är allt bra fin, även om han testar oss ibland.
Men det är fullt naturligt!

Kommentarer
♥ Fotograf Sara Marklund

Hundar hamnar ju också i trotsperioder :) Det går över!

Svar: Jo precis. :) Tack för din kommentar!
Micaela

2012-09-09 @ 18:32:35
URL: http://saramarklund.se
♥ Emelie

Åh sånt är ju alltid lika kul! Min hund har aldrig bitit sönder något men hon har haft ut sopor på hela golvet.

2012-09-11 @ 15:37:08
URL: http://folkraceemelie.blogg.se
♥ Nina

Ja det var kanske inte så trevlig syn att komma hem till. Fast han ser ju rätt söt ut. :) Min hund rev mest sönder papper (tidningar) när han var liten och lämnades, "för länge". Annars tuggade han på nån fotpall och så där, men inte så man behövde hålla koll på han hela tiden. Men han har nästan alltid haft ben att tugga på.

2012-09-11 @ 15:56:56
URL: http://traumerin.blogg.se

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0