Söndag.


Söndagar brukar vara slappardagar, jo tjena! Vaknade klockan 08.15 av att Otis stod i köket och lät som att han skulle spy. Precis när jag går in i köket spyr han upp en hög... fy. Stackare. Eftersom jag låg och sov vet jag inte vad han hade hållit på med men jag förstod att han hade svalt en massa trådar från hans leksak. Ni vet ett sådant tygben med fransar längst ut på sidorna? När jag kollade på tygbenet var det en hel del trådar som var borta. Det där har han haft sedan han var liten men aldrig har han fått lös så många och svalt dom!! 

Dessutom spydde han igår också. Han brukar i princip aldrig spy annars, tror han har spytt 2-3 gånger under hela tiden vi haft honom och det var när han bara hade bott hos oss någon/några veckor. Det var i bilen han spydde igår. När vi var på väg hem efter att ha hälsat på mamma. Dock var det bara mat han fick upp, men det var väl tur det i alla fall så han inte hade lyckats svälja någon pinne eller vasst föremål. Även fast vi lägger maten i blöt ca en timme innan han ska äta spydde han bara upp hela matbitar.. han tuggar med andra ord inte? Visst att labradorer är matglada! Men att han inte ens tuggar maten är inte så bra. Men hoppas han lär sig det bättre när vi slutar blöta hans mat. Ingen skada är i alla fall skedd och Otis mår bra vilket är huvudsaken. 

Kommentarer
♥ Julia

Hejsan, vad är det som gör att du fastnar för bloggar? :)

2012-05-20 @ 15:03:29
URL: http://lullzz.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0