Torsdag.

 
Gårdagen blev inte som jag tänkt mig. Men vilken dag blir det, egentligen?
 
Cyklade till jobbet 14.30 och fick något i ögat. Inge mer med det tänkte väl jag, det får man ju lite nu och då när man cyklar. Sköljde ögat med vatten och det kändes bättre efter en stund, som att skräpet var borta. Några timmar senare skavde det som sjutton och inte blev det bättre, snarare tvärtom. Fick lov att ringa in någon som kunde jobba istället för mig. För att klara av att jobba till 07 skulle inte gå. Ögat bara rann, gjorde ont och såg suddigt. Kändes precis som det var en sticka i ögat... så ni kan ju tänka er.
 
Väl på primärdvårdsjouren gjorde läkaren några undersökningar. Han konstaterade att jag inte hade kvar något skräp i ögat men vad det än var som hade varit där hade gjort skada. Med andra ord har jag fått ett sår på hornhinnan. Aj aj! Han la en salva i ögat och fick med mig en engångssalva som jag skulle ta innan jag la mig.
 
Har inte sovit något vidare under natten. Ringde vårdcentralen nu på förmiddagen eftersom jag skulle ringa dit ifall det inte var bättre. Hon jag pratade med tyckte det var väldigt märkligt att jag inte ens hade fått ett recept på en salva eftersom det tar MINST några dagar innan det har läkt. Hon tyckte det lät lite konstigt att läkaren gjorde som han gjorde, så hon bokade in mig på en akuttid kl 11.15 vilket är snart. Tur jag bara har 200 meter till hälsocentralen! Så vi får se vad som händer när jag kommer dit.

Kommentarer
♥ Sofia - Foto&Musik

Ajdå, de låter inte roligt alls :(
Hoppas att de löser sig för dig!

Svar: Tack du! Det gjorde det :)
Micaela

2012-06-28 @ 12:56:24
URL: http://pladdermf.blogg.se

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0