Nyårsbilder.









Var ju bara hemma under några få timmar på nyårsafton. Ville såklart ta vara på timmarna så blev inte så många bilder. Jossan har några fler bilder tror jag, så kanske dyker upp några fler vid ett senare tillfälle! Fast hon glömde kameran hos oss.. haha.

Nyårsafton är trots allt en kväll i alla fall jag vill spendera med min kärlek. Familj & vänner också, även det är kärlek. Bara en annan sorts kärlek. Jag är glad att jag fick några timmar med fästman och våra 2 vänner. Jo, klart jag ville stå där på tolvslaget med ett glas champagne i handen tätt intill Petter. Men tolvslaget är bara en sekund, och vad är en sekund jämfört med en livstid?

Samtidigt väljer jag att se det från jobbets sida. Mitt jobb är viktigt, tycker jag. Det är inte något som passar för alla men det är väl därför vi alla är olika och det finns tusentals jobb. Att arbeta som personlig assistent ger mig så mycket tillbaka. Jag får känna mig duktig, delaktig och meningsfull. Tänk vad många där ute som behöver någon som är ens armar och ben. Tänk om jag var en av alla dom, visst skulle jag vilja ha någon som fanns där för mig i en sådan situation. Vi behövs och kommer alltid att göra det. Nyårsafton spenderades inte med familj, vänner eller min sambo - men jag fick känna att jag gjorde något värdefullt för en annan människa. 

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0