Lördag.



Känner mig lite trött efter att ha jobbat från 19 igår och var hemma just innan 07.30 imorse. Dessutom var det inte så lätt att rulla fram (cyklade) pga. all snö som hade kommit under natten! Tur man har ben så man kan gå i alla fall. Men var drygt att släpa cykeln.

På tal om ingenting. Tycker Otis har kliat sig mycket senaste dagarna.. klart hundar kliar sig men sådär intensivt ibland känns inte riktigt okej. Han har ju riktigt mycket och tät päls så det är svårt att se något men tror ni inte att jag hittade något direkt! Något som kröp........ FY! Hämtade direkt en pincett och en glasburk. Googlade sedan och kom fram till att han nog har löss. Tydligen är det den vanligaste ohyran bland hundar, speciellt vintertid. Har ju även fått dammsuga varje dag senaste veckan och nu förstår jag varför det ligger päls överallt. Tydligen är det också ett symptom på loppor, förutom att det även kliar. Stackars Otis. Självklart var det vidrigt för min del (jag har ju fobi för småkryp och allt vad det innebär) men tycker mest synd om honom eftersom det kliar så mycket för honom. Men för säkerhetsskull ska vi ta honom till vetrinären på måndag och kolla upp det! Loppor smittar i alla fall INTE till människor, tacka gudarna för det.
Frågan är ju vars han fått detta ifrån? Jag tror faktiskt han har haft det sedan han kom till oss. Redan då såg hans päls "mjällig" ut så vi trodde han hade mjäll, och det har vi trott hela tiden eftersom det kommit och gått litegrann. Även om det alltid funnits där. Men tydligen är det också ett symptom på löss.
Huvva. Nåja, det löser sig på måndag!

På tal om Otis ska jag rasta honom innan jag hoppar i duschen. Ikväll är jag nämligen bjuden till Beatrice! Först blir det middag med några tjejer - tacos! Planen för resten av kvällen är party. Hoppas på en kanonkväll!

Kommentarer
♥ Johanna

Vill du ha fler besökare på din blogg?

Var då gärna med i min tävling om att bli veckansblogg :)

http://johannasperspektiv.blogg.se/2012/february/19-februari-2012-veckansblogg.html#comment

2012-02-25 @ 22:22:11
URL: http://johannasperspektiv.blogg.se/
♥ Jilina.se

Hej!

Jag är ute efter lite nya bloggar att följa och undrar om vi skulle kunna lägga till varandra på bloglovin?

Säg bara till då du lagt till mig så lägger jag till dig :).

2012-02-26 @ 11:10:34
URL: http://www.jilina.se
♥ Emma Lannebrink

Hej! Allt bra med dig?

Läs min blogg som handlar om mitt liv med adhd och depression, den dagliga kampen om ett bättre liv. Följ även mitt intresse iinom fotograafi.

Säg till om du vill göra bloglovin byte.

Kram.



Btw, det vore kul om vi kunde kommentera varandras bloggar nån gång om dagen? tycker alltid det är kul med kommentarer :D



Förlåt om du inte tycker om sånna här kommentarer.

2012-02-26 @ 14:20:11
URL: http://adhdochfoto.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0