Måndag.



Trött är bara förnamnet denna morgon. Stack till jobbet igår och slutade nu på morgonkvisten. Dessutom har jag inte tagit min medicin nu på morgonen eftersom jag har tänkt dricka något glas vin ikväll. Tog inte medicin fredag eller lördag heller.. icket bra!
Man ska inte vara utan för länge eftersom det då blir som att börja om från början. Men imorgon och resten av veckan ska jag minsann ta den. Annars kommer jag vara som en zombie!

Har varit ganska hurtig sedan jag slutade jobbet. Har tvättat några maskiner och varit ute med Otis. Den rackarn.......... hela vägen hem skulle han bestämt bita på kopplet. Han gör ju så för att få uppmärksamhet och för att han vill ha godis eftersom han vet att det alltid finns i min ficka. Haha. Han biter inte alltid i kopplet men ibland. Riktigt frustrerande är det! Eftersom han vill ha uppmärksamhet ska jag inte ge honom det. Hur lätt är det när man har en labbe som väger 30 kg? Tur man har lite muskler i alla fall.. haha. Nämen det är ju i dessa lägen man ska vara lugn och inte jaga upp sig eftersom man triggar igång honom ännu mer då.

Nåja. Vad göra. Vi ska i alla fall gå valpkurs med start på torsdag! Ser verkligen fram emot det. Otis är väldigt duktig måste jag bara nämna så ni inte tror han är galen. Han sitter alltid och väntar på att man ska säga "varsågod" när han ska äta. Han kan ord som: vänta, stanna, ligg, gå ner, backa, tass, rulla runt, gå in, gå ut, hopp osv. Sen är han ju en liten envis labbe så om han inte gör något man säger åt honom vet man att han är tjurig... och det beror inte på att han inte förstår. ;)

Nämen just det där att han biter i kopplet tycker jag är jobbigt. Jag vet att labradorer älskar att bära saker så han brukar få bära min vante ibland men nu har man ju inte det varje gång eftersom det börjar bli varmare ute. Hur som helst ska det inte spela någon roll om han får bära något eller inte, han ska lyssna när man säger åt honom. Hoppas valpkursen har något tips!

Kommentarer
♥ Louise

Åh vilken fin blogg du har! keep up the good work :)

2012-04-30 @ 10:13:01
URL: http://looouiiie.blogg.se/
♥ ▲ Emmasophie

Hoppas du får en bra valborg! :)

2012-04-30 @ 19:06:00
URL: http://emmasophie.se

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0