Desperat.

Panik är inte ens ett tillräckligt ord när det gäller vad jag kände idag. Skulle klicka på mappen "mina bilder som ligger i min startmeny. Gick ej att klicka på, hände ingenting. Öppnande istället min användare "Micaela" där alla mappar ligger. Ni vet.. min musik, bilder, filmer, dokument osv. Då insåg jag varför det inte fungerade med att klicka på bilder.. HELA MAPPEN "BILDER" VAR BORTA!!!!!!!!!! 

Efter en gråtattack, förtvivlan och ilska fick jag lite hopp i alla fall. Körde ett program som lyckades återställa väldigt många bilder. Inga bilder fanns ju i papperskorgen eller nånstans heller. HELT BORTA. Nu sitter jag och sorterar alla bilder i olika mappar. Det är fruktansvärt många att gå igenom men jag är sjukt glad att de flesta är räddade. När jag har lagt alla i mappar ska jag gå igenom dom. Se vilka som är kvar och vilka som saknas. Bara att lägga alla i olika mappar kommer ta evigheter. Flera tusen bilder. 

Återkommer senare. Kanske ikväll, annars imorgon. Måste ordna detta klart.

Och jaaaa. Jag vet att jag borde sparat dom på skivor eller hårddisk blablabla. Jag har sparat flera bilder på mitt usb, men det har jag inte gått igenom ännu. Vill ordna detta på datorn ifall det händer igen. Nu ska jag banne mig spara så många jag kan på mitt usb och sedan köpa en extern hårddsik. Frågan är hur tusan hela mappen "bilder" bara kan försvinna?

Kommentarer
♥ Nathalie

Usch, det där är verkligen inget roligt. Jag fick virus på min dator för ett tag sen, och då blev jag också av med massor med biler m.m. Som tur var kunde gubben som fixade datorn rädda en del av dom. Men efter det köpte jag DIREKT en extern hårddisk och har gjort som en vana att lägga över alla viktiga saker till den minst en gång i månaden. För man vet aldrig när olyckan är framme, och som sagt datorer är ju inget att lita på. Dom kan ju gå sönder när som helst. Lycka till!

2011-09-22 @ 23:28:38
URL: http://nattusss.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0