Trotsade regnet.



Mitt på dagen skulle jag på stan för att möta Emelie. Just när jag ska ta på mig skorna ringer hon "duuu, det regnar. Ska jag inte hämta upp dig?". Rar som hon är! Envis som jag är! På med skorna, på med vinterjackan, drog ner mössa, snurrade runt halsduken och satte på mig vantarna. Har inte långt till stan även fast jag bor på andra sidan älven. Tar typ 5 minuter med cykel, eller 7. Får ta tid nångång, haha.

Cyklade ner till café station där vi åt varsin baguette (min med pesto och fetaostkräm.. MUMS) och såklart blev det även efterrätt! Emelie tog.. kommer inte ihåg namnet men en slags glassbomb! ; ) Själv tog jag en äppelpaj, klassiker när jag är där. Kände mig ganska rejäl efteråt då vi gick och köpte ett sadelskydd. Har aldrig haft ett sådant men eftersom det är 1 eller 2 (?) sprickor på min sadel kändes det nödvändigt eftersom jag inte vill ha sönder min nya jacka.. så det var klokt. Den är sådär lurvig ni vet, så nu håller jag mig varm också.

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0