I've been keeping busy all the time



Såhär känner vi väl oss alla ibland.

Har varken en bra eller dålig dag. Jag som bara.. är. Oh vad skönt, kanske någon som läser tänker. Nja. Inte sådär jätteskönt skulle jag påstå. Antar att det är rastlösheten som smyger sig på. Lustigt det där med min rastlöshet. Samtidigt som jag är det vet jag att jag är för trött för att orka något som kräver mycket energi. Lagom med energi då? Nja.. inte riktigt det heller. Man blir förvirrad bara av att försöka förklara logiskt, för det är inte logiskt alla gånger. 

Gick i alla fall ner för att se om det fanns någon tvätttid. Näe, inte det heller. Förmiddagen har varit lite mystisk, faktiskt. Låt mig berätta.
Allting började när jag hade vaknat vilket jag gjorde ungefär klockan 09.00. 15 minuter senare håller jag på göra frukost. Hann väl bara ta fram juice och mackorna innan något högt och konstigt lät i köket. Vad tusan?! tänkte jag. Försökte lista ur var det kom ifrån. Här är vad jag trodde att det var, i turordning.
1. Grannen som kokar kaffe. Nej, ljudnivån ökar vilket betyder att dom i så fall måste ha världens största kaffemaskin.
2. Någon som är på taket. Tittar ut och försöker se om jag ser något/någon. Lite svårt när man har taket ovanför sig men tittade i ett fönster på huset mitt emot, det speglade sig. Nej.

3. Låter som det är inne i väggen. Öppnar skafferiet och en annan kökslucka. Nähe, inget där heller.
Kom alltså inte fram till vad det var. Frustrerande.

Efter någon timme kom det inget vatten ur kranen. Vilket betyder att jag inte kört diskmaskinen (som är full) eller duschat. Borstat tändern gjorde jag i alla fall, haha. Så ja, här sitter jag i leggings och pyjamaströja - än. Vad som är skönt är väl att jag inte behöver stressa, har bara en tid att passa och den är ikväll. Men nu har några saker skjutits upp som jag inte kan påverka vilket gör mig.. hittar inte ordet.. stressad kanske. Hamnar efter i min planering.

Nåja. Några andra konstiga saker var att ingen lampa i trapphuset fungerade när jag gick ner i tvättstugan. Utanför tvättdörren var det stänkt lite vatten. Inne i tvättstugan var det skitit på golvet + vatten. Som att det spolats smutsigt vatten där. När jag kom upp från tvättstugan märkte jag att vi har en dörr bredvid våran?! Haha.. alltså. Orkar inte. Jag har inte ens märkt det förrän nu. Jag menar, vi har bott här sedan juli. Vet inte vad det är för dörr, inte en vanlig ytterdörr i alla fall. Mer som en mindre dörr som smälter in i väggen. Min tanke med detta är förstås att det kanske var någon som öppnade den imorse för att fixa något. Kanske ledningar, avlopp, el? Kan inget sådant, vet ju inte ens vad som döljer sig bakom den.. men den ligger där vi har köket. Sådär, nu har jag nog fått ihop en liten del i alla fall. : )
Ni ser, min hjärna är som vanligt på högvarv!

Kommentarer
♥ Emelie

Hejsan, Nu har jag en helgens blogg och de vore kul om du skulle vilja vara med :)

2011-10-21 @ 15:37:24
URL: http://folkraceemelie.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0