Fredag.



Sitter framför tvn och äter frukost. Gjorde frukost för en timme sedan men eftersom jag har så mycket i hjärnan har jag inte ätit upp den helt och hållet ännu, haha. Har några päronbitar kvar.
Tittar på 'Efter tio' som går på tv4. Anna Olsson som åker längdskidor medverkar i programmet. Hon vann guld för några år sedan. De pratar mycket om hur knopp och kropp hör ihop. Prestationer, förväntan och lyckan i att lyckas. Jag kan inte dra alla över en kam eller tala för andra människor men för mig kan detta förknippas med många saker - speciellt npf.

Åh. Även fast jag skriver i en rasande fart är det lite svårt, saker som dessa. Äta mina päronbitar, lyssna och se på tvn och samtidigt skriva här om saker dom pratar om. Men jag kan inte skriva det efteråt. Får jag en impuls att skriva måste jag göra det NU, för sen kan motivationen vara borta. 

Förbättra genom mental träning.
Nu kommer de in på att vanliga människor också behöver några positiva mentala ord i livet. Skriv ner 3 bra saker. Inte bara saker du är nöjd med, utan saker du blivit bättre på. Egenskaper som finns hos dig, men som har förstärkts. Alla behöver tanka positiv energi men det är inte alltid lätt att göra det ensam, därför behöver vi peppa varandra. Lyssna, prata, försöka förstå.

En enkel övning är att tänka 5 bra saker innan man somnar och tar med sig det i det undermedvetna och sedan in i sömnen. När man vaknar tänker man 'Åh, detta kommer bli en riktigt bra dag!'. Enkel övning. Tänker på de två orden som han (typ hennes gamla tränare tror jag) sa. För det första är det nog inte så enkelt för många att komma på 5 saker just innan man ska somna. Fast det jag funderar mest på är, bara för att det är enkelt för en person behöver det inte vara så för en annan. Vad som fungerar för dig, kanske inte fungerar för mig. Och tvärtom. Vi är alla så olika. Nu pratade de förstås inte om npf men jag försöker koppla ihop de två sakerna och se ett samband. Jag har ju alltid varit en person som analyserar och tänker ett steg längre. Ibland är det negativt men det kan även vara positivt.

En annan sak de nämnde fastnade i mitt huvud. Eller fastnade och fastnade.. jag kom på nu när det är reklam att dom också sa detta, haha. Prestationer och att lyckas. Två saker som jag ständigt dras med, det gör nog alla - mer eller mindre.

Herregud, nu blev det för mycket i hjärnan. Nu är det andra personer. Dom pratar om ADHD, bloggar osv. Oddsen på det? Ska koncentrera mig nu så kanske jag återkommer med några tankar om det dom pratar om nu.

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0