8 hours.





  • Väntat på 2 samtal. Fick 1. Dvs att 1 återstår.. jag som hatar att vänta.
  • Lagat middag i 1,5 timme. Under tiden hann jag diska och torka kylskåp + några köksluckor.
  • Bokat tvättstugan (påminnelse till mig själv: skriv upp det i kalendern)
  • Varit på cykeltur för att hämta en sak. På den hemskt dåliga bilden ovan ser ni min nya röda jacka som fick invigas ikväll, det är ruskigt kallt ute. Mer om den i ett senare inlägg. Tänkte 'också ska jag ta på mig vantar'. Drog upp dragkedjan på jackan. Tror ni jag fick med mig dom? Haha nej..
  • Varit Petters vänstra hand då han satte fast magneter på några luckor. Äntligen kan man stänga de sista köksluckorna + garderoberna i sovrummet!!
  • Startat diskmaskinen. Påminde P då jag for att han skulle stänga av den och öppna den.
  • Stängt av diskmaskinen och vädrat den. (Ibland är det skönt att andra också inte kommer ihåg allt)
  • Bläddrat igenom tidningen Buffé som vi fick för flera dagar sedan. Några rabatter med också, trevligt.
  • Tagit ett tuggummi.
  • Pratat med mami i telefon.
  • Varit irriterad över att min nyckelring gick sönder just när jag skulle fara. Måste ha en, annars är den svår att hitta.
  • Öppnat ett fint kuvert.
  • Kissat.
  • Smörjt in händerna.
  • Tagit försvarets hudsalva på läpparna. (blir alltid så torr när vintern kommer..)
Ifall ni ville veta vad jag gjort de senaste 8 timmarna.. fast när jag skriver detta ser det mycket ut. Vilket det är, för att vara mig. Jag kanske borde börja skriva ner vad jag gjort vissa dagar när det känns som att man inte gjort något. För de dagarna känner man sig hopplös, att man inte fått något gjort. Sedan behöver man inte alltid få något gjort heller. MEN. Har man den känslan är det skönt att få bekräftelse på att man HAR gjort något i alla fall. Det behöver inte vara något stort eller märkvärdigt för någon annan. Har du suttit i soffan en hel dag? SKÖNT! Se det som att du tagit hand om dig själv. Lyssnat på din egen kropp. Har du borstat tänderna idag? BRA! Då kommer inte karius och baktus på besök.. hihi.

Nämen ni förstår hur jag menar, hoppas jag. Vad som kan vara mycket för en människa, kan vara lite för en annan. Så länge man själv känner att man är nöjd med sig själv och att man är lycklig över något, så räknas allt.

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0