Torsdag.



Denna morgon är tusen gånger bättre än igår, även om jag har lite ont i magen och är rätt så trött. Igår skrev jag bara en mening om att jag hade spytt.. blä. Redan när jag vaknade mådde jag illa men jag försökte att inte tänka på det. Sov även ganska dåligt till och från under nattens gång. Åt drygt hälften av frukosten innan jag SPRANG till lilltoan. Vi har två toaletter så den lilla har vi skämtat om att man får ta ifall någon skulle få magsjuka.. haha. Tänkte ju såklart att jag smittats av vinterkräksjukan eftersom den har börjat gå. Hur som helst, spydde 2 gånger till inom 2 timmar efter det där, som var just efter 06-tiden.
Allt eftersom dagen passerade gick ett ljus upp för mig. Sedan någon vecka tillbaka har jag haft sura uppstötningar och halsbränna. Jag får sådana perioder lite då och då. Innan denna period hade jag inte haft något sådant på ungefär 1-2 månader. Har alltid tänkt att det är magkatarr efter jag också får ont i magsäcken och känner hur magsyra kommer upp i matstrupen. Detta är ju inge bra i det långa loppet.. får se till att få någon medicin eller sådant mot detta.

När Petter kom hem från jobbet sa han att jag spydde ju för någon 1-2 månader också. Va? sa jag. Mitt minne är ju inte alltid det bästa men jag kom ihåg ett svagt minne av det faktiskt. Jag är ingen läkare men min tanke är att om man har haft reflux/magkattar länge eller flera gånger retar det organen så att till slut reagerar kroppen på att spy. Värt att nämnas är att sedan jag var liten till ungefär 14 års ålder hade stora magproblem. När jag var 15 år fick jag kramp i magsäcksområdet varje gång jag åt något. Det enda jag kunde äta var potatismos.. så under ett års tid levde jag på det men hade även sond (en slang genom näsan ner till magsäcken) som jag fick sondmat genom. Detta hade jag PRECIS ett år innan det helt plötsligt försvann. Kroppen är mer än märklig, jag vet. Petter sa igår att det kanske är stressmage, googlade sedan på det. Men man ska inte googla på sjukdomar osv, då har man ju tusan allt som finns.

Hur som helst, för att göra en sammanfattning:
Gårdagen var äcklig och jobbig. Denna morgon är bättre förutom lite ont i magen och tröttheten. Ska ta upp detta när jag är på återbesök på KKBC. Förhoppningsvis kan dom ge tips på någon bra medicin eller så får jag gå på apoteket och köpa något receptfritt. Äh, inte vet jag.. men det är drygt att ha halsbränna och sura uppstötningar allt för ofta. Blir även snabbt mätt när jag äter, har ett "sug" i magen som känns som hungerkänsla och sedan jag var liten har jag sagt att jag tycker det är lite svårt att svälja. Som att jag måste he fram huvudet lite för att det ska gå lättare. Men det är inget jag brukar tänka på. Bara ibland. Jag är ju en tänkare gott folk, haha.
Ojoj. Detta skulle ju bara bli ett "hej, god morgon, hur mår ni?" inlägg. Se hur det gick. ; )

Nu ska jag iväg till tandläkaren............. ringde dit i måndags och fick tid idag klockan 10. Har både en tand där lagningen har lossnat (lång historia, tar det sen) + en visdomstand i överkäken som börjat komma ner fast bara halva? Den börjar skava mot kinden och tandköttet där nere eftersom jag har opererat ut både visdomständerna i den nedre käken. Vet inte riktigt vad dom ska göra, men troligtvis tanden där lagning har lossnat i alla fall! Inte så kul att det är vasst så man får ett sår på tungan.. fy. Åh, nu ska jag sluta babbla. Lovar.

Äta frukost > borsta tänderna > cykla till tandläkaren

Kommentarer
♥ chayenne

fin blogg gumman :)

2011-11-03 @ 09:52:53
URL: http://sense.myshowroom.se
♥ Jenny

älska halsduken! :)

2011-11-03 @ 10:00:41
URL: http://jennyjanssons.com

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0